امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
انرژی و توسعه پایدار موضوع علمی امشب «چرخ»شبکه4
انرژی و توسعه پایدار موضوع علمی امشب «چرخ»شبکه4

چالش انرژی، آب و محیط‌زیست زیر ذره‌بین «چرخ»

مشاهده ۳۶۵
۱۳۹۹/۱۲/۱۱- ۱۲:۰۳
تعداد بازدید:365

برنامه «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۱ اسفند، با بررسی پیوستگی سیستماتیک انرژی، آب و محیط زیست روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با دکتر سیدمصطفی حسینعلی‌پور، مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی انرژی، آب و محیط‌زیست دانشگاه علم و صنعت گفت‌وگو می‌کند. انرژی، آب و غذا از دیدگاه سیستمی ساختار همسانی دارند و از چالش‌های اصلی کشور و دنیا در آینده خواهند بود. منظور از مدیریت انرژی، کاهش میزان مصرف حامل‌های انرژی و هزینه‌های انرژی با توجه به موقعیت جغرافیایی، پارامترهای فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی در مصرف‌کننده نهایی نظیر ساختمان، مجتمع ساختمانی و یا محوطه‌های اداری، آموزشی و ... است. در ایران به دلایل مختلفی نظیر قیمت پایین حامل‌های انرژی، دولتی بودن سازمان‌های بزرگ و نداشتن دانش فنی، تخصص و مهارت، اهمیت چندانی پیدا نکرده است. مدیریت هر دو بخش آب و برق کشور جزو فعالیت‌های اصلی وزارت نیرو است که در قالب شرکت‌های مدیریت منابع آب ایران و توانیر انجام می‌گیرد و هدف همگرایی این دو فعالیت و یکپارچه‌سازی آنها برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه است. فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

برنامه«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری این برنامه حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما