امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

دست پر رادیو برای خنداندن، از طنز و سرگرمی تا پخش مسابقه

مشاهده ۳۹۱
۱۳۹۹/۱۲/۱۶- ۱۳:۳۶

نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های نوروزی رادیو صبا با حضور مدیر این شبکه و مدیر روابط عمومی معاونت صدا به‌صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست، افتخاری مدیر رادیو صبا با اعلام اینکه رادیو صبا ویژه‌برنامه‌های نوروزی را از عید مبعث آغاز می‌کند گفت: این رادیو با ویژه‌برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده به استقبال از بهار می‌رود.

مدیر رادیو صبا از تدارک ویژه تحویل سال از ساعت 10 روز شنبه خبر داد و گفت: زوج موفق رادیو صبا یعنی محمدرضا قلمبر و مهبد قناعت‌پیشه که پیش‌ازاین صبح‌های دل‌نشینی و به‌یادماندنی‌ای برای مخاطبان رقم‌زده‌اند همراه فریبا باقری در آخرین ساعات سال 99 مهمان‌خانه‌های مخاطبان می‌شوند.

وی افزود: این برنامه جنگی صبحگاهی است که با صدای شادی‌آفرینش با سفر به اماکن گردشگری در ایران، مخاطبان را از هر نوع سفر بی‌نیاز می‌کند.

افتخاری با اشاره به برنامه «دوصفرچهارده» به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ مهر و با اجرای لیلا روح‌بخش گفت: این مجله رادیویی زنده عصرهای ایام نوروز ساعت 18:30 به رادیو صبا می‌آید تا رمز و راز شاد بودن را کشف کند. او گشتی می‌زند و با مخاطبان در مسابقه تلفنی شرکت می‌کند. این مسابقه دو برابر مأمور 007 هیجان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: دو مجله نمایشی طنز به نام «طنز و ترانه» و «دوبه‌دو» میزبان مخاطبان خواهد بود. برنامه«طنز و ترانه» هرروز صبح ساعت 9 با تهیه‌کنندگی مجید امجدی فر و اجرای فریبا باقری تلفیقی دل‌نشین از قطعات نمایشی طنز و ترانه‌های گوش‌نواز بهاری را روی آنتن می‌برد. در این برنامه مخاطب باشخصیت‌های زیادی همچون آقا اسفندیار و تاجی خانوم و سامی و برزو که عشق فوتبال هستند همراه می‌شود. برنامه«دوبه‌دو» نیز پنجشنبه و جمعه ساعت 22 در ساختار نمایش و طنز به تهیه‌کنندگی مینا ملایی و با بازی آرمان غفاریان، آرش راسخ، فرزاد شیرمحمدی به بیان قوانین و مقررات انتخابات، شیوه تبلیغات سالم در انتخابات و رقابت سازنده کاندیداها می‌پردازد.

مدیر رادیو صبا با اشاره به برنامه‌های مستند این شبکه در ایام نوروز بیان کرد: «نغمه در نغمه» با حضور رضا مهدوی کارشناس برنامه و به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ مهر و گویندگی لیلا روح‌بخش هرروز ساعت 12 از شمال خراسان و دو تارنوازانش تا نی‌انبان نوازان بندر، از نوروز خوانان مازندران تا هرمزگان، سهند و سبلان و... شنوندگان را با موسیقی محلی و نغمه‌های نوروزی همراه می‌کند.

وی افزود: مستند «ایران گشت» نیز هر روز مخاطبان را به سفر می‌برد و در روزهای کرونایی که مخاطبان امکان سفر ندارند این برنامه با اجرای آرش راسخ، آسیه گرجی، صاحبه عظیمی و میلاد عندلیبی هرروز ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

به گفته افتخاری برنامه «هزار و چهارصد منهای یک» نیز هر روز ساعت 14:30 با نگاهی به رویدادهای سال 99 از ورزش تا سیاست به تهیه‌کنندگی و گویندگی محمد امرایی روی آنتن خواهد رفت.

مدیر رادیو صبا با اشاره به برنامه‌های موسیقی محور «زیر چتر ترانه»، «آوای بهار» و «گرامافون» متذکر شد: «زیر چتر ترانه»، به تهیه‌کنندگی مهدی عزتی و اجرای مهبد قناعت‌پیشه مسابقه استعدادیابی موسیقی است که علاقه‌مندان به خوانندگی در این مسابقه در هر مرحله از چهار خوان عبور می‌کنند و چهار چالش را پشت سر می‌گذارند تا درنهایت یکی از راه‌یافتگان به مرحله بعدی برسد. برنامه«آوای بهار» ترکیبی از اشعار بهاری به گویندگی مهدی پر و تهیه‌کنندگی رضا عزتی هرروز ساعت 16 شکلی تازه از ترانه‌های بهاری را تقدیم شنوندگانش می‌کند. برنامه «گرامافون» نیز هرروز ساعت 23:30 ضیافت شعر و موسیقی است و با گویندگی فاطمه آل عباس میهمان شاعران پارسی از حافظ و سعدی تا صدای استاد، تاج اصفهانی و خوانساری است.

مدیر رادیو صبا به همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش اشاره و عنوان کرد: «نقل‌ونبات» را با کارگردانی مینو جبار زاده تدارک دیده‌ایم که از ۲۱ اسفند هرروز ساعت 14 پخشان آغاز می‌شود. برنامه «نوروز پشت خاک‌ریز» با تهیه‌کنندگی و نویسندگی محسن جواهری به خاطرات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و این مجموعه هم‌شکل نمایشی دارد. «من و حشمت» هم از تولیدات شبکه صبا است که هرروز ساعت 17 با محور فضای مجازی در ایام کرونا و شوخی با این اتفاقات تولید می‌شود.

مدیر رادیو صبا به برنامه «قصه‌های نوروزی» با اجرای امیرحسین مدرس اشاره کرد و گفت: این برنامه به تهیه‌کنندگی ملیحه مرادی مروری بر افسانه‌های ایرانی در حوزه نوروز دارد. همچنین کار دیگری هم به شکل نمایشی با عنوان «کلاس اول ب» به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و گویندگی سمانه مبلغ حسینی داریم که با داستان‌های نوروزی شوخی می‌کند.

 وی درباره برنامه‌های مناسبتی شاد نیز گفت: «الهیه» برای شب‌های میلاد ائمه و «بخوان به نام او» ویژه‌برنامه مبعث و «گل نرگس» هم ویژه‌برنامه نیمه شعبان است.

در ادامه این نشست آنلاین، افتخاری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. وی درباره بازگشت و احیای برخی برنامه‌های قدیمی رادیو در حوزه طنز نظیر برنامه «عصرانه» با اجرای داریوش کاردان گفت: برنامه‌های قدیمی رادیو فرزند زمان خود بودند و شاید الآن دیگر فایده‌ای نداشته باشند. ما برنامه‌هایی که بتوانند مخاطب جذب کنند را احیا می‌کنیم؛ مانند همین برنامه عصرانه که به آن اشاره کردید.

وی ادامه داد: با داریوش کاردان گفت‌وگو کردیم و همیشه هم به یک جمع‌بندی‌های خوبی می‌رسیم ولی وقتی پای‌کار می‌رسیم، ایشان تعلل کرده‌اند. رادیو صبا به همکاری با ایشان علاقه‌مند است. استاد خرناس یکی از کاراکترهایی است که در جامعه الآن هم جواب می‌دهد. من همین‌جا بازهم از آقای کاردان دعوت می‌کنم که دوباره به خانه خودشان برگردند.

مدیر رادیو صبا افتخاری در بخش دیگر درباره رویکرد سال جدید رادیو صبا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما برای سال آینده جذب و تربیت نویسنده و مجری اختصاصی برای برنامه‌های طنز رادیو است. تمهید ما برگزاری یک مسابقه بزرگ در حوزه نویسندگی و اجرای طنز است

افتخاری همچنین درباره تربیت مجری ویژه برای برنامه‌های طنز نیز توضیح داد: در حوزه تربیت مجری ویژه‌برنامه‌های طنز، مسابقه‌ای برپا خواهد شد که بعدازآن مجری‌ها به رادیو بیایند و آموزش دوستان در حین برپایی مسابقه برگزار خواهد شد. مسابقه بزرگ است و امیدوارم که بتوانیم به‌خوبی آن را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به علاقه مردم به طنز درباره تولیدات جذاب‌تر گفت: با توجه به فشارهای باندمی‌کرونا و دغدغه‌های معیشتی، مردم به فضای شاد و مفرح نیاز دارند و ما هم مسئولیت خود را دوچندان دیدیم و از آذرماه بررسی کاملی را انجام دادیم. کنداکتور جدیدی را بعد از تعطیلات و از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم.

در این نشست همچنین تیتراژ برنامه «هم‌سفر صبا» رونمایی شد.

امتیاز شما