امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عوامل برنامه «با ما بیا» در 162 مستقیم با مخاطبان صحبت کردند
عوامل برنامه «با ما بیا» در 162 مستقیم با مخاطبان صحبت کردند

«با ما بیا»حرف هایی آموزنده با لحن مهربانی

مشاهده ۵۸۴
۱۳۹۹/۱۲/۱۹- ۱۴:۴۱
تعداد بازدید:584

عوامل برنامه «با ما بیا»، برنامه کودک موفق شبکه دو سیما، 19 اسفند با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان کودک و والدینشان به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی ظریفیان (عمو مهربان)، آزیتا رضایی (خاله رؤیا) تهیه‌کننده و کارگردان همراه الهام حسین زاده عروسک‌گردان و صداپیشه این برنامه به 114 تماس مخاطبان پاسخ دادند و 218 تماس دیگر درباره این برنامه در امور مخاطبان ضبط شد.

ظریفیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی درباره برنامه« با ما بیا» گفت: «با ما بیا» از سال 92 روی آنتن است. ما همیشه به دنبال تغییر بوده‌ایم و در هر دوره بخش‌هایی به آن اضافه کرده‌ایم. وی با اشاره به استقبال بچه‌ها از این برنامه متذکر شد: از لحظه‌ای که به 162 آمده‌ایم تماس‌های بچه‌ها قطع نمی‌شود و آن‌ها علاوه بر ابراز علاقه و تشکر از برنامه درباره بخش‌های مختلف نظرشان را بیان می‌کنند.ظریفیان  از توجه مخاطبان برنامه به آیتم‌های «کو کتابی» که هر بار کتابی را معرفی می‌کند و »دست‌ها» یاد کرد که  بسیار موردتوجه مخاطبان قرارگرفته است.

مجری بازیگر «با ما بیا» اصرار مخاطبان به بازپخش برنامه را یکی از دغدغه‌های مهم آن‌ها دانست و گفت: سال‌هاست که مخاطبان دوست دارند تکرار برنامه را در ساعات دیگری از هفته مشاهده کنند که امیدواریم با مساعدت معاون سیما این امکان در شبکه دو برای برنامه ما هم فراهم شود.

وی به تماس‌های مکرر مخاطبان در مراکز و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مخاطبان کودک بسیاری در تهران و شهرستان‌ها تمایل به حضور در برنامه دارند که به دلیل شرایط کرونا فعلاً نمی‌توانیم پذیرای بچه‌ها در برنامه باشیم.

ظریفیان با اشاره به اهمیت توجه به دو وجه آموزشی و سرگرمی در این برنامه گفت: همیشه سعی کردیم این دو را در کنار هم بگذاریم تا جواب بگیریم، بچه‌ها هرگز نباید احساس کنند که دارند آموزش می‌بینند چون خیلی از ما جلوتر هستند و باید آموزش‌هایمان در قالب بازی باشند تا آن‌ها را بپذیرند و همه این‌ها به موسیقی، متن‌ها، نمایش و...برمی‌گردد که درست در کنار هم قرارگرفته باشند.

وی افزود: من و خاله رؤیا سعی کردیم لحن حرف زدنمان کاملاً دوستانه باشد چراکه دوره نصیحت کردن گذشته است و آموزش غیرمستقیم جواب می‌دهد و اگر آموزشی هم هست به شکل طنز ارائه می‌شود تا در ذهن کودک بماند.

آزیتا رضایی که بدون خستگی بیش از یک ساعت پاسخگوی تماس‌های بچه‌ها بود گفت: یکی از خوشبختی‌های من این است که مخاطب کارهایم کودک است. از این کار لذت زیادی می‌برم آن‌قدر که جزئی از وجودم شده است. کودکان به‌تنهایی آموزش‌دهنده هستند و برای همین انرژی زیادی از آن‌ها می‌گیرم. آن‌ها با من یکدل هستند و احساسات زیبایی دارند و همین احساسات است که آدم را زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: ما سعی کرده‌ایم در برنامه‌هایمان بچه‌ها را دست‌کم نگیریم. صادقانه با آن‌ها حرف می‌زنیم، جدی می‌بینیمشان و روی توانایی‌هایشان حساب می‌کنیم.

وی ارتباط بچه‌ها با 162 را اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: اینکه بچه‌ها احساس می‌کنند بهشان بهاداده شده و صدایشان شنیده می‌شود خیلی تأثیرگذار است.

رضایی افزود: در این‌یک ساعت حضورم در روابط عمومی آن‌قدر صداهای خوب و حرف‌های خوب شنیدم که با هیچ لحظه دیگری عوض نمی‌کنم. مطمئن باشید اگر با بچه‌ها صادق باشیم آن‌ها هم این صداقت را دریافت می‌کنند. من از بچه‌ها خاطرات زیادی دارم و امروز هم یکی از بهترین خاطراتم رقم خورد.

الهام حسین زاده عروسک‌گردان و صداپیشه «با ما بیا» نیز با اشاره به استقبال بچه‌ها از این برنامه گفت: بیشتر تماس‌ها تشکر از برنامه و درخواست تکرار آن در ساعات دیگر هفته بود.

وی مطالعه درباره بچه‌ها و دانستن نیازهایشان که باحال و هوای روز تغییر می‌کند را یکی از مهم‌ترین مهارت‌های برنامه‌سازان کودک دانست و گفت: شنیدن صدای بچه‌ها و دانستن نیازهایشان به من انگیزه بیشتری برای کار داد. امیدوارم این برنامه همچنان ماندگار باشد و مخاطبانش را راضی نگه دارد.

 

امتیاز شما