امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سروش، منتشر کرد
سروش، منتشر کرد

کتاب «گفتمان امید» منتشر شد

مشاهده ۳۱۳
۱۳۹۹/۱۲/۲۰- ۱۰:۳۵
تعداد بازدید:313

چاپ نخست کتاب «گفتمان امید» تألیف مؤسسۀ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «گفتمان امید» با پنج فصل: فهم منطق امید اجتماعی و ملی در پیوند با عوامل محوری و زمینه‌ای، رویش‌ها و ریزش‌های سرمایۀ انسانی انقلاب، نسل جوان انقلاب اسلامی و رویش‌های نو، جستاری در شکاف میان امید اجتماعی و امید فردی، جستاری در جنبه‌های جهان مقیاس ناامیدی اجتماعی منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است:

از ظرفیت‌های شایان توجه بشر، امید داشتن و توانایی نگاه کردن به آینده و تمایل به دستیابی به اهداف یا خروجی‌های مورد نظر بر اساس شرایط موجود است. به لحاظ تاریخی، «امید» از یک سو ریشه در منابع دینی و فلسفی دارد و از سوی دیگر، در ادبیات و هنر به آن پرداخته شده است (کلیست و جانسن، 2016).

در دورۀ معاصر مفهوم امید وارد حوزه‌های دیگری چون روانشناسی شده و نظریات متعددی با رویکردهای مختلف در این زمینه ارائه شده است. مروری بر ادبیات این حوزه نشان می‌دهد که گروهی از محققان به موضوعاتی مانند مسئله زمان‌مندی، پیش‌بینی و جایگاه آینده در زمان حال توجه داشته‌اند.

چاپ نخست این اثر در 177 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 35.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما