امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سروش منتشر کرد؛ «دربارۀ ارتباطات»

مشاهده ۳۲۳
۱۳۹۹/۱۲/۲۳- ۱۳:۳۱

چاپ نخست کتاب «دربارۀ ارتباطات، ارتباطات و تجلی آن در ادبیات و شعر فارسی» تألیف حمید مولانا در انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مقدمۀ این کتاب آمده است: واژۀ ارتباطات از لغت ربط یا همگرایی است؛ و ربط اساس و جوهر جهان هستی است. در جهان هستی همۀ اجزای آن با یکدیگر در ارتباط هستند؛ بنابراین بدون ربط و ارتباطات و همگرایی، جهان هستی وجود ندارد. مجهولات و معلومات درباره جهان هستی نیز با شناخت ارتباطات سروکار دارد. سلول‌های ویژه مغز انسان ۸۶ میلیارد تخمین زده شده است که یک شبکه ارتباطی را تشکیل می‌دهند. پدیده ارتباط فلسفه اول است. ارتباط یک جریان است بین دو یا چند نقطه و رسانه نیز وسیلۀ ارتباط است و نه خود ارتباط. رسانه می‌تواند یک انسان، یک زبان، یک کتیبه، یک منبر و یک روزنامه باشد. اشیا و لوازم و فناوری‌ها از هر نوع نیز می‌توانند رسانه باشند. علامت و نشانه هم رسانه محسوب می‌شود.ارتباطات جریان انتقال پیام نیست، بلکه جریان درک پیام است. حیات و زندگی بدون ارتباطات وجود ندارد. انسان مفسر زندگی است و زندگی مفسر انسان. به یک اعتبار، زندگی تفسیر شدۀ آدمی است و هر تفسیری که انسان ارائه می‌کند در واقع زندگی او و دست‌کم زندگی ادراکی و تفسیرشدۀ اوست.

انتشارات سروش این اثر را در 88 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 40 هزار تومان منتشر کرد.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما