امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

برنامه های صداوسیمای اصفهان بهاری می شود

مشاهده ۱۰۷۶
۱۳۹۹/۱۲/۲۵- ۱۰:۰۲

صدا و سیمای مرکز اصفهان ویژه برنامه‌های«زنده رود»، «بهار در بهار»، «چهارخونه»، «گلستانه» و ... را برای ایام نوروز تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای اصفهان در روز ۳۰ اسفند ویژه برنامه تحویل سال را با عنوان«زنده رود» با اجرای مهران امامیه و علی یگانه، با  موضوعات هم افزایی، نشاط و سلامت اجتماعی، آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری از ساعت 9 تا 15 پخش می‌کند.
در بخش ابتدایی برنامه کارشناسان حوزه و دانشگاه درباره موضوع برنامه گفت و گو می‌کنند. همچنین در این برنامه افراد نخبه علمی، فرهنگی ، ورزشی و هنرمندان برتر استان در زمینه صنایع و هنر های دستی معرفی می‌شوند. آیتم بعدی«زنده رود» به معرفی هنرمندان عرصه سینما و تئاتر می‌پردازد و از فعالیتها و چگونگی کار با آنها صحبت می‌کند. در طول برنامه گزارش های متنوعی از نقاط دیدنی آداب و رسوم و فرهنگهای مختلف نیز پخش می‌شود.

سریال «قصه‌های سجاد» از دیگر برنامه‌هایی است که مرکز اصفهان  برای نوروز 1400 برای شبکه استانی اصفهان و شبکه شما تدارک دیده است.
این سریال محور طنز اجتماعی دارد و سجاد رضایی شخصیتی پر سر و صدای فضای مجازی که لهجه شیرین اصفهانی اش موجب شهرتش شد بازیگر و  نقش اصلی این داستان است. این سریال در مناطق مختلف شهرستان لنجان از جمله زرین شهر و باغ بهادران ضبط شده و دلیل این کار وجود خانه‌های بوم گردی و استفاده از فضای رودخانه زاینده رود است.
ویژه برنامه تلویزیونی«بهار در بهار» به تهیه کنندگی حسینعلی رحیمی‌، با هدف معرفی فرهنگ اصفهان به مدت ۷۰ دقیقه  هر روز روی آنتن سیمای اصفهان می رود.
«گلستانه» عنوان دیگر برنامه ترکیبی شبکه اصفهان در ایام نوروز 1400 است که هر روز  ساعت 10 تا 11:15 دقیقه به صورت زنده از محل باغ فین کاشان به تهیه کنندگی حامد عباسی از شبکه اصفهان و شبکه شما پخش می‌شود. در این برنامه هر روز یک مهمان از بازیگران مطرح کشور و استان دعوت می‌شوند و خوانندگان کشوری و استانی و محلی نیز  موسیقی شاد در ایام نوروز و ماه شعبان اجرا می‌کنند.
مسابقه «چهارخونه» نیز نشاط و سرگرمی را برای خانواده‌های نصف جهان به ارمغان می آورد. این مسابقه به تهیه کنندگی زهرا اصطهباناتی و کارگردانی بهناز رفائیل زاده، برای دو مقطع سنی 7 تا 9 سال و 9 تا 12 سال در نظر گرفته شده است.
در مسابقه تلویزیونی «چهارخونه» سعی شده است مسابقه کارتینگ( ماشین سواری) برای کودکان برگزار شود تا علاوه بر ایجاد هیجان و تفریح، کودکان با علائم  و نشانه‌های ترافیکی نیز آشنا شوند. از دیگر محورهای این مسابقه تلویزیونی می توان به حضور  پدر و مادرها همگام با کودکان در فضای پارک و تفریحات اشاره کرد که از اهداف اصلی این مسابقه تلویزیونی در حوزه کودک و خانواده است.
برنامه‌های «تخت فولاد» به مدت ۱۵ دقیقه،«زیر گنبد کبود» به مدت ۴۰ دقیقه،«سفرنامه» به مدت ۲۰ دقیقه و «یه جوردیگه» به مدت ۲۰ دقیقه از دیگر برنامه‌های سیمای اصفهان برای این ایام است.

مسابقه مشاعره «شکرشکن» از دیگر ویژه برنامه‌ های شبکه اصفهان در ایام نوروز است که در 30 قسمت تولید می‌شود و 12 قسمت آن ویژه نوروز است. شرکت کنندگان این برنامه که رده سنی نونهال و نوجوان هستند ، از سوی اداره کل آموزش و پروش استان معرفی شده اند. 2000 نفر برای شرکت در برنامه شکرشکن ثبت نام کرده اند که از این بین 400 نفر گزینش شده اند و در نهایت 90 نفر در مسابقه حضور دارند. برنامه مشاعره «شکرشکن» به تهیه کنندگی رضا صالحی و اجرای دکتر اسماعیل آذر میهمان منازل اصفهانی‌ها خواهد بود. در این برنامه شرکت کنندگان باید مهارت کافی را داشته باشند و سرعت و دقیق خوانی شعرها از ویژگی‌های این مسابقه تلویزیونی است. بخش های مختلف این مسابقه کلمه شناسی و شعر خوانی بر اساس حرف پایانی هر بیت است.
رادیو اصفهان نیز با پخش ویژه برنامه سال تحویل به صورت زنده با عنوان «بهار اصفهان» با محور موضوعات سبک زندگی اسلامی، همدلی و هم افزایی، آداب و رسوم و...، در دو نوبت 10صبح و 17 عصر به استقبال سال نو می رود.

برنامه‌های«بهار روزگاران» با موضوع مهدویت هر روز ساعت 14:30 تا 15، «سفر رادیویی» هر روز ساعت 7:15 تا 7:30، «آوای زنده رود» با پخش موسیقی و ترانه‌های شاد هر روز  ساعت 15 ، «گلچین کیویج» هر روز  ساعت 8:35 تا 8:55، «قند و عسل» با موضوعات طنز اجتماعی هر شب ساعت 21:30 تا 22و... از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو اصفهان است.

تصاویر

امتیاز شما