امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نوروز1400 در رسانه استانی زنجان

مشاهده ۴۱۴
۱۳۹۹/۱۲/۲۵- ۱۱:۱۲

صدا و سیمای مرکز زنجان، برنامه‌ های شاد و متنوعی را برای نوروز 1400 و آغاز سال جدید پیش بینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه تلویزیونی«یـاز نفسی» از ساعات پایانی سال 99 به مدت 180 دقیقه، با پخش زنده مراسم تحویل سال نو و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف استان و ارتباط با سایر مراکز استانی با بینندگان زنجانی همراه می‌شود.

«بایرام گجه لری» عنوان دیگر ویژه برنامه سیمای زنجان است که از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت 21 روی آنتن می رود. این برنامه با آیتم های متنوع و جذابی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی، اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان می آورد.

همچنینبرنامه «بهار نغمه سی» با موضوع معرفی آداب و رسوم، اماکن تاریخی استان و موسیقی بومی در 10 قسمت 20 دقیقه ای و برنامه «نغمه لر» با آیتم های شاد و موسیقی سنتی، شادی بخش نخستین روزهای سال جدید می‌شود.

پخش روزانه 2 فیلم سینمایی، یک سینمایی ویژه نوجوان و دو سریال تلویزیونی در کنار مستند های نوروزی و دهها سرود و وله بهاری، دیگر ارمغان شبکه اشراق در نوروز 1400 است.

رادیو زنجان هم در ایام نوروز با ویژه برنامه«اولکمیزه بهار گلیپ» به مدت 180 دقیقه همراه شنوندگان می‌شود. از آیتم های این برنامه می توان به پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، حضور میهمانان ایثارگر و آزادگان سرافراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت، تهیه گزارش از نهادهای خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروزی ، بسته‌های کوتاه آموزشی در خصوص بیماری کرونا، تغذیه نوروزی، نمایش و داستان و ... اشاره کرد.

برنامه«بوی جوی مولیان» با هدف معرفی موسیقی نواحی تا 15 فروردین از رادیو زنجان روی آنتن می رود و برنامه رادیویی«بهارانه» نیز بسترساز معرفی ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی کشور می‌شود.

«بهار سسی» عنوان دیگر ویژه برنامه ای است که در ایام نوروز هر روز ساعت 17 روی موج رادیو اشراق می رود. معرفی آداب و رسوم نوروز، موسیقی، گزارش ، بخش کارشناسی، ارتباط با مرکز خدمات رسانی مانند هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر و اطلاعات اورژانس، ارتباط با سایر مراکز و همچنین بسته‌های آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از بخش های برنامه است.

اجرای مشترک مراکز آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، با رویکرد افزایش وفاق و همدلی ملی، برنامه«نوروز در جبهه‌ها» و دهها سرود و برنامه تامینی و ... از دیگر تمهیدات مرکز برای سال جدید است.

پخش گزارش های تولیدی استان، معرفی صنایع دستی زنجان  و اخبار ویژه مقابله با کرونا ویروس در ارتباط زنده با استودیو مدیریت بهداشت استان از برنامه خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز است.

امتیاز شما