امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید سریال «جلال» افتخاری برای صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

مشاهده ۴۲۱
۱۳۹۹/۱۲/۲۵- ۱۲:۳۱

قائم مقام رئیس رسانه ملی در حاشیه سفر یک روزه به تبریز ، در شورای مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی حضور یافت و از معاونان و مدیران برخی از حوزه‌ها که حائز رتبه‌های برتر در بین مراکز استان‌ها بودند، با اهدای لوح تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم در این جلسه وجود همدلی و هم افزایی در این مرکز را عامل ارتقای بهره‌وری این مرکز دانست و گفت : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تولید آثار فاخر نمایشی و مستند به یک بالندگی و پویایی قابل قبول رسیده است .

وی یکی از مهم ترین مولفه‌های استان آذربایجان شرقی را داشتن ظرفیت های بالا برای کار رسانه ای عنوان کرد و افزود: تولید سریال  فاخرجلال افتخاری برای مرکز آذربایجان شرقی و معاونت امور استان‌هاست.

موسوی مقدم با تاکید بر اینکه باید برای بیانیه گام دوم انقلاب از تبیین عبور و در این خصوص مطالبه‌گری لازم را محقق کرد، اظهار داشت: امروز در فضای رسانه‌ای دنیا اگر خلاقیت و نوآوری نداشته باشیم قطعاً از رقبای خودمان عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه اقدامات فنی مهندسان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی غرور انگیز است ادامه داد : صدا و سیما با بکارگیری جوانان متخصص و متعهد و همکاری شرکت های دانش بنیان توانسته است در تولید بسیاری از نیازهای فنی و تجهیزاتی به خودکفایی برسد و در این راستا طراحی و ساخت اولین واحد سیار تولید داخل با ده دوربین فول اچ دی ، یکی از بزرگترین پروژه‌های فنی مهندسی سازمان صدا و سیما است که به دست همکاران مرکز آذربایجان شرقی در حال انجام است.

قائم مقام رسانه ملی جذب و حفظ مخاطب 70 درصدی در سیمای مرکز آذربایجان شرقی را یک اتفاق مبارک و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد : تلاش برای عمق بخشی به محتوای برنامه‌ها و توجه به ذائقه مخاطب باید در اولویت بررسی‌های شورای طرح و برنامه مرکز باشد.

موسوی مقدم با بیان اینکه اگر بخواهیم هر مرکزی را ارزیابی کنیم به دو مولفه زیرساخت‌ها و حوزه برنامه سازی توجه می‌کنیم که خوشبختانه مرکز آذربایجان‌شرقی در هر دو حوزه جزو مراکز برتر کشور است خاطر نشان کرد : به خاطر ایجاد نگاه سیستمی‌به مدیریت و انجام امور مرکز و ایجاد فضای پر نشاط کاری از مدیرکل و اعضای شورای مدیران مرکز تشکر می‌کنم .

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : طبق آخرین نظرسنجی ( پائیز1399) دستیابی به مخاطب 92.3 درصدی ( در بین بینندگان شبکه استانی سیما ) در بخش خبری ساعت 23 شبکه استانی سیما با 1.5 درصد افزایش، دستیابی به رضایت 61 درصدی در برنامه شبکه استانی سیما با افزایش  2.4 درصدی، دستیابی به  رضایت 77.7 درصدی با افزایش 2 درصدی و افزایش یک درصدی میزان مخاطب در شبکه استانی صدا داشته ایم .

مهندس مرتضی صفری طراحی و پیاده سازی سامانه CG مرکز آذربایجان شرقی را اففتخار بس بزرگ برای مرکز عنوان کرد و گفت : مرکز آذربایجان شرقی تنها مرکزی است که با افتخار توانسته بدون برون سپاری در تامین نرم افزار و با تکیه بر نیروهای فنی و خلاق خود ، سامانه مهم CG را با انجام صرفه جویی چشم گیر در حدود 300 میلیون تومانی ، به صورت به روز و کارآمد طراحی و عملیاتی نماید .

وی تلاش برای تامین تجهیزات واحد سیار و آماده سازی کوچینگ داخلی آن برای بهره برداری در آینده ای نزدیک ، آغاز مراحل اجرایی سوله ویژه برنامه سازی در محل خانه‌های سازمانی ارتش ، نصب و راه انداری سامانه پخش دیجیتال در بستر TS3و TS4 در20 ایستگاه متوسط قدرت استان ، برقراری صداهای رادیو اف ام در 6 ایستگاه پرقدرت و متوسط قدرت تلویزیون از طریق سیگنال STM1 ، افتتاح 20 طرح فنی بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم سازمان و معاون محترم توسعه و فناوری رسانه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان ، انجام تغییرات فنی زیر بنایی با نصب تجهیزات جدید در استودی رادیو شهر مراغه و تبدیل آن به استودیو رادیویی دیجیتال ، تکمیل و راه اندازی سیستم اتوماسیون تصویر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان را از جمله اقدامات مهم فنی مرکز در سال 99 عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید سریال فاخر 26 قسمتی جلال 2 و پخش آن از شبکه یک با جذب دو میلیارد تومان مشارکت و تولید بیش از 28 ساعت در طبقه ب در ساختارهای سریال و مستند و تولید نمایش رادیویی مردی برای همیشه(ویژه شهید مهدی باکری) در 13 قسمت را از مهمترین تولیدات امسال بر شمرد و اضافه کرد : افزایش نگاه فراگیر استانی در تولیدات مرکز اعم از گزارش های خبری و موضوعی، برنامه‌های مناسبتی و  برنامه‌های موضوعی از مهترین راهبردهای مرکز است .

صفری در ادامه پیگیری مطالبات، مشکلات و دغدغه‌های مردم در تولیدات مختلف اعم از بخش های خبری، سیما و صدا در اولویت حوزه‌های برنامه سازی برشمرد و ادامه داد: در تلاش برای تقویت بار محتوایی برنامه‌ها با استفاده از پژوهشگران برنامه ای، درخواست پیوست سرفصلها، محورهای موضوعی و کارشناسان برنامه‌ها در شورای طرح و برنامه و ... هستیم.

وی افزایش میزان حضور تولیدات مرکز در آنتن شبکه‌های سراسری جهت بازنمایی مناسب ظرفیت های بالای استان ( همانند سریال جلال، تولیدات خبری، برنامه‌های مشترک با شبکه‌های سراسری، پخش تولیدات از شبکه شما و ... ) را از دیگر اهداف مرکز عنوان کرد و اظهار داشت : تقویت نگاه سیستمی‌به مدیریت پیام و نظام تولید؛ در قالب تشکیل منظم جلسات شورای معاونین، شورای راهبردی، شوراهای طرح و برنامه، کمیته‌های رسانه ای موضوعات مختلف و ...  را به جدیت دنبال می‌کنیم  .

صفری در پایان با مهم خواندن فضای مجازی در کشور و تلاش برای افزایش حضور در فضای مجازی در قالب تولیدات مستقل و مکمل در ساختارهای مختلف ادامه داد : طراحی، تهیه و تامین پیوست رسانه ای بهینه برای موضوعات و مسائل مختلف استان در جهت توسعه استان مانند برنامه تدبیر و توسعه (در 15 قسمت)، آمایش و توسعه (20 قسمت) از برنامه‌های آتی مرکز است .

 

تصاویر

امتیاز شما