امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعیاد شعبانیه و نوروز در صداوسیمای آذربایجان شرقی

مشاهده ۵۶۴
۱۳۹۹/۱۲/۲۶- ۱۰:۴۳

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مجموعه‌های متنوع و پرباری را برای اعیاد شعبانیه و نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت صدای آذربایجان شرقی فهرست برنامه‌هایش را در این ایام به این شرح اعلام کرد:

«باهار گلیر»عنوان برنامه ای است که از روز 27 تا 30 اسفند پیش از ظهر از ساعت 10:00 تا 12:30 و بعد از ظهرها از ساعت 17:00 تا 19:30 با آیتم های مختلف به پیشواز عید می رود .

«ایل بایرامی» هم عنوان ویژه برنامه 180 دقیقه ای تحویل سال رادیو آذربایجان شرقی است که در ساعات پایانی زمستان و آغازین لحظات بهار سال 1400  به روی آنتن می رود.

گفتنی است ویژه برنامه «اولکه میزه بهار گلیب» از ویژه‌های خاص دیگری است که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین سه مرکز اردبیل ، زنجان و آذربایجان شرقی اول تا 13 فروردین هر روز به مدت 150 دقیقه از ساعت 10:00 میهمان شنوندگان رادیو خواهد بود. رادیو آذربایجان شرقی بعد از ظهر ها هم با ویژه برنامه«یاز نفسی» به مدت 150 دقیقه شنوندگان خود را همراهی می‌کند.

مسابقه «بایراملیق»، ویژه برنامه «کندیمیز»، «هفت سین ایرانی»، «یاز چیچگی» ، «میراث ماندگار» ( بازار تبریز ) ، «تار و پود زندگی»، «صد داستان» ، «طنز زعفران»، «عشق فسانه سی» ، «ائل سازی ائل سوزی»، «قند و عسل» ، «عندلیبان»، «با ستاره‌ها» ( شهدای شاخص دفاع مقدس )، «آوای کتاب»، «گلستان حکمت»، «نغمه‌های نوروزی»، پخش نمایش های مختلف و محفل نوروزی از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی در سال جدید است.

پخش ویژه برنامه‌های مستند زندگی، سخنرانی، طنزپیشگان، سریال پژمان، چای نبات، ویژه تحویل سال نو ( 300 دقیقه )، نازبالالار ، گل بهار ، کلاه قرمزی، پخش دو نوبت فیلم سینمایی ، مستند ارسباران، کندیمیز، یوردوموز، ائل نغمه سی، طنز رنگارنگ، مستند شلاله لر، جوان، نوجوان ، استان در سالی که گذشت ، فیلم های انیمیشن رابین هود و خرس قهوه ای ، مستند نوروز در آذربایجان ، خاطره لر، مرز افتخار ، عائله ، ثقلین ،  نوروز گلی نیز از جمله ویژه برنامه‌های شبکه سهند برای ایام عید خواهد بود.

همچنین پخش چندین مستند، میان برنامه‌های کوتاه ، کلیپ ، سرود ، دیدنی‌ها ، دوربین مخفی ، پخش انواع فیلم های سینمایی، پخش گلچینی از بهترین مستندها، دعوت از چهره‌های مختلف فرهنگی، ورزشی ، هنری ، پخش سریال های تأمینی ، اطلاع رسانی در حوزه سلامت و بهداشت، اجرای موسیقی‌های زنده، وله و آیتم های کوتاه از معرفی اماکن دیدنی و تاریخی، پخش مجموعه‌های نمایشی طنز و معرفی آیین‌ها و آداب و رسوم مردم نقاط مختلف استان در نوروز ، مسابقات زنده تلفنی و حضوری و... از دیگر تمهیدات شبکه استانی سهند برای آغازین روزهای سال جدید و بهار خواهد بود.

شایان ذکر است برنامه‌های قوناق اوتاغی، پنجره، آچیق سوز، دنیا در سالی که گذشت، مشکات و ایلن سنه چای دئمیشم نیز از برنامه‌هایی است که در این ایام برای مخاطبان جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز از رادیو برون مرزی آذری تبریز به روی آنتن خواهد رفت.

پوشش اخبار مربوط به ایام نوروز در استان، مرور حوادث و رویدادهای مهم در سال گذشته، پخش توصیه‌های ایمنی درخصوص مراقبت و بهداشت فردی و جمعی در مقابله با ویروس کرونا، معرفی آثار دیدنی ، صنایع دستی و سوغاتی‌های استان، تهیه و پخش سلسله گزارش هایی از فعالیت ها و اقدامات سازمانها و نهاد های فعال در مقابله با پیشگیری از وقوع ویروس کرونا و ارسال گزارش های خبری و تولیدی به بخش های خبری شبکه‌های سراسری از برنامه‌های مهم معاونت خبر در ایام نوروز خواهد بود.

تولید و توزیع عکس نوشت و پوستر، موشن گرافیک، ویدئوگرافی، کلیپ، فتو و ویدئوکلیپ، ویدئو، ویدئوکامنت، انیمیشن، اینفوگرافیک و پادکست نیز از برنامه‌های پیش بینی شده در معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای ایفای نقش مکملی در این ایام شمرده می‌شود.

 

امتیاز شما