امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

یک قاب برای «شما» به وسعت ایران

مشاهده ۴۱۷
۱۳۹۹/۱۲/۲۷- ۱۲:۰۳

شبکه «شما» برای نوروز هزاران ساعت برنامه نمایشی، ترکیبی، مستند و گزارشی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه تلویزیونی «شما» تدارک وسیعی برای نوروز 1400 دیده و برنامه‌های مختلف نمایشی، ترکیبی و گزارشی را با همکاری سیمای مراکز روی آنتن می‌برد.

نقطه عطف برنامه‌های نوروزی شبکه شما در این سال، تأکید و توجه همه‌جانبه به داشته‌های مراکز استان‌هاست، به‌طوری‌که حتی برنامه اختصاصی برای تحویل سال هم تولید نشده و از ظرفیت مراکز بهره گرفته می‌شود.

به‌این‌ترتیب آیین تحویل سال نو به‌طور ویژه موردتوجه قرار گرفته و قرار است 15 ساعت از جدول پخش شبکه شما به پخش همین برنامه اختصاص یابد.

برنامه‌های پیشواز سال جدید از پنجشنبه ساعت ۲۰ شروع و با همراهی سه مرکز خلیج‌فارس، خراسان شمالی و فارس تا ساعت ۲۴ ادامه می‌یابد و در روز جمعه ۲۹ اسفند مجدداً از ساعت ۲۰ تا ۲۴ با همراهی سه مرکز چهارمحال و بختیاری، گلستان و فارس برنامه پیشواز سال نو روی آنتن شبکه شما خواهد رفت.

هم‌زمان با سی‌ام اسفندماه و از ساعت 6، شبکه شما با همراهی مراکز قزوین، مازندران، بوشهر و اصفهان تا زمان تحویل سال به پخش برنامه‌های شاد می‌پردازد و پس از سخنرانی مقام معظم رهبری با همراهی مراکز خراسان رضوی و آبادان در ساعت 16، این ویژه‌برنامه خاتمه می‌یابد.

ایام نوروز 1400 هم برنامه‌های مختلفی از شبکه شما پخش خواهد شد، به‌طوری‌که 5140 دقیقه برنامه نمایشی در جدول پخش این شبکه لحاظ شده که شامل جشنواره فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، مجموعه جدید «قصه‌های سجاد»، مجموعه خاطره‌ساز «باجناقلار» و سریال‌هایی از مراکز آذربایجان شرقی، اصفهان، گلستان، زنجان و سایر مراکز است.

مسابقات تلویزیونی گوناگون تولید سیمای مراکز استان‌ها هم در نوروز 1400 روی آنتن شبکه شما می‌رود.

بر این اساس چِرِنگ کاری از مرکز کهگیلویه و بویر احمد و شکرشکن (مشاعره طنز) تولید مرکز اصفهان پخش خواهند شد.

برنامه‌های شاد نوروزی گلستانه از محل باغ فین کاشان و بهار دلگشا مرکز فارس هم به‌صورت زنده روی آنتن شبکه شما می‌روند.

نوآوری جدول پخش شبکه شما در ایام نوروز، تولید و پخش مستند «جغرافیای کمتر دیده شده» خواهد بود؛ این مستند به مناطق بکر و دیدنی پهنه ایران‌زمین سرزده و زیبایی‌های این مناطق را به تصویر کشیده است.

«شلاله لر» عنوان مجموعه مستند دیگری است که توسط سیمای آذربایجان شرقی تولیدشده و به محیط‌زیست شمال غرب کشور پرداخته است و قرار است نوروز 1400 از شبکه شما پخش شود، همچنین مجموعه‌ی «اوشِرشِر» هم در استان آبشارهای زیبای کشور یعنی گلستان تولیدشده و برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این‌ها و برای نخستین بار در نوروز 1400 ویژه‌برنامه کودک «زیر گنبد کبود» هم از شبکه شما پخش می‌شود.

امتیاز شما