امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

نوروز 1400 با مسابقه‌های شاد و نفس گیر سیما

مشاهده ۹۹۱
۱۳۹۹/۱۲/۲۷- ۱۲:۳۸

در ایام تعطیلات نوروز و خلق لحظاتی شاد، مسابقه‌های جذاب و نفس گیری از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جدول پخش شبکه‌های سیما با قرار دادن چندین مسابقه شاد و جذاب از «دست پخت» گرفته تا «راهی شو» لحظات مفرحی را برای بینندگان خود رقم می زنند.

شبکه یک سیما 

ویژه برنامه نوروزی «دستپخت» در نوروز 1400 با حضور صاحبان شش شغل که در تعطیلات نوروز و در تمام طول سال به مردم خدمت می رسانند، برگزار می‌شود. گروه‌های شرکت کننده در این مسابقه را خانواده مرزبانان، اورژانس، آتش‌نشانی، پرستاری، هواپیمایی، و راه‌آهن تشکیل می دهند که در 3 گروه 6 نفره باهم رقابت می‌کنند. این مسابقه که فضایی شبیه مسابقات لیگ و جام فوتبال دارد 6 تیم به 2 گروه الف و ب با هم رقابت می‌کنند و به تیم های برنده اول تا سوم به ترتیب جوایز نقدی 30 ، 15 و 6 میلیون تومانی داده می‌شود. برنامه «دستپخت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید حسینی در ایام نوروز از شنبه 30 اسفند 99 تا 13 فروردین 1400 هر شب ساعت 18 از این شبکه پخش می‌شود.

در ایام عید مسابقه «ایران» به صورت هر شبی و از ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه یک سیما پخش و ساعت‌های 7 و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود. تمامی قسمت‌ها نیز با حال و هوای نوروز ضبط شده اند. مسابقه بزرگ «ایران» با طراحی سوال‌هایی تنها مختص به کشور عزیزمان تلاش دارد تا مخاطبان را با تمامی ظرفیت‌های این مرز و بوم آشنا سازد. مسابقه «ایران» با اجرای سعید شیخ‌زاده و کارگردانی سعید رضایت در گروه اجتماعی شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود.

شبکه دو سیما 

مسابقه «محاکات» در ایام نوروز با اجرای منصور ضابطیان و حضور فلورا سام، رسول نجفیان و سوگل مشایخی هر شب ساعت 23:00 روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت 13:30 خواهد بود. این مسابقه به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی مسابقه‌ای بزرگ برای روایت داستان‌های زندگی افراد مختلف و یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌هایی است که روایتگر آن خود مردم هستند.

مسابقه تلفنی «دو در دو» به صورت زنده با محوریت سنجش اطلاعات عمومی، هوش و استعدادیابی هر شب ساعت 21:10 روانه آنتن می‌شود.

شبکه سه سیما 

مسابقه «زوجی نو» از 30 اسفند هر شب ساعت 19:45با اجرای باربد بابایی همراه مخاطبان می‌شود.

مسابقه «ستاره ساز» هر شب از ساعت 23:45 با جرای حسین اسدی و عباس قانعی و با حضور داوران این مسابقه، خداداد عزیزی، فیروز کریمی، سیروس دین محمدی و رضا شاهرودی فضای شاد ورزشی را به تصویر می‌کشد. این مسابقه از 30 اسفند پخش می‌شود.

مسابقه «سیم آخر» با ساختاری کاملا جدید و متفاوت فصل جدید را آغاز می‌کند در این مسابقه دو گروه همزمان با هم رقابت می‌کنند.

شبکه پنج سیما 

مسابقه جذاب و پرهیجان «پنج ستاره» با اجرای ابوالفضل آقاخانی و تهیه کنندگی محمد قنبری شب های زیبای نوروز 1400 بعد از خبر ساعت 24 تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. این مسابقه تلویزیونی در تعطیلات نوروزی میزبان هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خواهد بود تا شب های شادی را برای شما خانواده ایرانی فراهم کند. مسابقه «پنج ستاره» با حفظ سبک خود و ایجاد بخش هایی جذاب و شاد سعی به چالش کشیدن شرکت کنندگان دارد.

مستند مسابقه «راهی شو» نوروز 1400 در 14 قسمت 45 دقیقه ای هر شب ساعت 23 از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی به تهیه کنندگی و طراحی صادق شمسایی است که بیش از پنج ماه ضبط آن زمان برده است. در این برنامه چالشی که هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران کشور حضور دارند، چالش هایی از جنس هیجان طراحی شده و شرکت کنندگان در این چالش ها با خطراتی مهیج روبرو خواهند شد. ارشا اقدسی، سعید فتحی روشن، مهدی امینی خواه و محمد سیانکی در هر یک از قسمت های «راهی شو» میزبان شرکت کنندگان خواهند بود. «راهی شو» با هدف به تصویر کشیدن اماکن تفریحی و گردشگری شهر تهران، بسیاری از چالش ها و بخش های مسابقه را در فضاهایی نظیر دریاچه شهدای خلیج فارس، بام تهران و ... تصویر برداری کرده است. شعار مسابقه مستند «راهی شو»؛ "هوای تهران و فرهنگ سازی در حوزه شهروندی" است. برخی از مجریان شبکه پنج سیما همچون محمد دلاوری، حسین مولایی، ساسان گلستانه و سعید خزایی به عنوان مهمان «راهی شو» را همراهی کرده اند. همچنین هنرمندانی همچون شهاب عباسی، فرهاد بشارتی، کوروش معصومی، مهدی صبایی، آرش امیر احمدی، وحید شیخ زاده، یزدان فتوحی و ابراهیم شفیعی که غالبا در عرصه طنز فعالیت دارند به عنوان شرکت کننده در این برنامه حضور خواهند داشت. جایزه فینال «راهی شو» یک دستگاه موتور سیکلت برقی است که با انتخاب و رای بینندگان به نفر اول اهدا خواهد شد.

برای تماشای پشت صحنه و مخاطرات مسابقه مستند پر هیجان و کم نظیر «راهی شو»، حتما «راهی شو پلاس» را هر روز ساعت 16:30 ببینید.

مسابقه پر هیجان و مفرح «بر خط شو» با اجرای بهمن‌هاشمی از 30 اسفند تا 13 فروردین هر شب ساعت 19 تماشایی می‌شود. این مسابقه تلویزیونی و آنلاین در نوروز 1400 به برندگان خود هرشب مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی می دهد. مخاطبان می توانند برای شرکت به صورت برخط یا آنلاین در مسابقه تلویزیونی «برخط شو»، اپلیکیشن شبکه پنج را از tv5.ir دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنند تا هر شب از شرکت کنندگان آنلاین مسابقه «برخط شو» باشند.

شبکه نسیم 

«کودک شو» در ادامه فصل چهارم میزبان خانواده‌های برگزیده و فینالیست های این فصل می‌باشد. این برنامه در ادامه با اضافه شدن آیتم ها و رقابت های جذاب و متنوع، فضای رنگارنگ از نقش آفرینی کودکان در کنار والدین را به نمایش می‌گذارد و در مقابل ایجاد ارتباط با فرزند را در فضایی خاص تمرین می‌کنند. «کودک شو» در ایام عید شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۳ به میزبانی حمید گودرزی پخش می‌شود.

«شوتبال» در ویژه برنامه نوروزی خود با دعوت از هنرمندان و چهره‌های ورزشی، شکلی متفاوت از رقابت در کنار رفاقت را رقم زده است و با خلق موقعیت های دلنشین، شوتبالی دیدنی را با اجرای حامد اهنگی به آنتن شبکه نشاط و سرگرمی‌به ارمغان خواهد آورد. این برنامه، نوروز ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

«هوش برتر» که در فصل یک و ۱۰ سری از این برنامه، جایگاه ویژه ای در بین علاقمندان به بازی‌های فکری و رقابت های جدی تلویزیونی پیدا کرد در ادامه و در فصل دوم با تغییرات گسترده در طراحی و اجرای به جدول پخش خواهد رسید. «هوش برتر» در فصل دوم با اجرای آریا طاهری در نوروز ۱۴۰۰ هر روز ساعت ۱۹ میهمان علاقمندان این برنامه است.

شبکه آموزش سیما 

مسابقه «مشاعره ایران» در ۱۳ قسمت به تهیه کنندگی امیرحسین آذر و اجرای استاد اسماعیل آذر از شبکه آموزش پخش می‌شود.

مسابقه «۷۷ ساعت» که یک رئالیتی شو است به تهیه ‌کنندگی سعید ابوطالب در ایام نوروز از این شبکه پخش می‌شود. کاوه خداشناس و شهرزاد کمال زاده مجری بازیگران «۷۷ ساعت» هستند و مجید افشاری، ارسلان قاسمی، سپند امیر سلیمانی، شیدا یوسفی، سولماز حصاری، نگین معتضدی و آرام جعفری چهره‌هایی هستند که سرگروهی تیم های مختلف شرکت کنندگان را برعهده دارند. لیلا اوتادی و رامتین خداپناهی نیز در کنار دو کارشناس دانشگاهی؛ دکتر عجمی و مهندس اسماعیلی، این مسابقه را داوری می‌کنند. تاکنون دو دور از مسابقه برگزار شده و دو تیم از بین جوانان شرکت کننده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده اند. هر مسابقه با سه گروه سه نفره انجام می‌شود که یک بازیگر همراه دارند. در پایان مسابقه پس از 77 ساعت یکی از این گروه‌ها به مرحله نیمه نهایی می روند. مسابقه دو بخش پیوسته دارد. بخش اول در روشنایی روز و در فضای باز به صورت مسابقات میدانی در کوهستان و جنگل و دریاچه سد شهید رجایی انجام می‌شود. با تاریک شدن هوا گروه‌ها مسابقه را داخل استودیو ادامه می دهند.

شبکه قرآن و معارف سیما 

مسابقه «اسرا» یکی از برنامه‌های پرمخاطب است که فینال این مسابقه استعدادیابی قرآنی با یک دهه قدمت در بخش قرائت، اجرای معارفی، دعاخوانی و مداحی در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱ برای علاقه‌مندان این برنامه پخش می‌شود.

شبکه امید 

مسابقه مجازی «از بیست» به تهیه‌کنندگی حسین لطفی نیک در 14 قسمت 27 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه امید خواهد رفت. «از بیست» که پخش آن از روز جمعه 30 اسفند ساعت 16 آغاز می‌شود، درباره آثار ارسالی نوجوانان انقلابی به این مسابقه مجازی با موضوعات انقلابی و اخلاقی است که از خصوصیات و منش رفتاری مقام معظم رهبری برگرفته شده است.

مسابقه علمی مهارتی «اسطرلاب» به تهیه‌کنندگی جواد مزارعی در 14 قسمت 90 دقیقه‌ای از روز شنبه 30 اسفند ساعت 7:30 تقدیم نگاه مخطبان شبکه امید خواهد شد. این مسابقه در قالب لیگ علمی، سطح دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم را در ۱۳ رشته علمی از جمله ریاضی، فیزیک، سواد رسانه‌ای، ادبیات، علوم اجتماعی و غیره می‌سنجد. در هر قسمت از این مسابقه، چهار شرکت‌کننده نوجوان در دو بخش پرسش و پاسخ علمی و مرحله مهارتی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

«بسرا» به عنوان نخستین مسابقه گروه‌های سرود پسران و نقالی دختران با حضور داوران خبره در راستای استعدادیابی نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه، ویژه ایام نوروز روی آنتن شبکه امید می‌رود. این مسابقه که تهیه‌کنندگی آن را حسین لطفی نیک بر عهده دارد در 14 قسمت 57 دقیقه‌ای همه‌روزه و از شنبه 30 اسفند ساعت 22:30 روانه آنتن شبکه امید می‌شود.

شبکه افق

«رخداد» مسابقه ای سیاسی ـ تاریخی است که نوروز 1400 از شبکه افق پخش می‌شود. این مسابقه با هدف آگاهی‌بخشی به عموم مردم نسبت به مسائل سیاسی و تاریخ معاصر ایران تولید شده است. مسابقه هیجان‌انگیز «رخداد» هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه افق می‌رود.

فصل دوم مستند مسابقه «ناهار فامیلی» هم در ایام نوروز و در ۱۳ قسمت روی آنتن می‌رود، مسابقه‌ای با حضور همه اعضای یک خانواده پر جمعیت و با هدف چشاندن طعم زندگی در چنین خانواده‌ای به مخاطبان و با رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی.

شبکه سلامت 

مسابقه «شهروند و مافیا» با شرکت کنندگان خانم برای اولین بار ویژه نوروز است که از 30 اسفند ساعت 19 به روی آنتن شبکه سلامت خواهد رفت.

شبکه مستند 

فصل دهم مستند مسابقه «خانه ما» که مهرماه امسال و در شرایط ویژه کرونایی در قزوین تصویربرداری شد، در نوروز 1400 مهمان شبکه مستند سیما است. در این فصل از مسابقه مستند «خانه ما» شاهد رقابت جذاب 3 خانواده قزوینی هستیم تا در پایان، خانواده برگزیده براساس پس‌انداز خود بتواند برنده جایزه صدبرابری مبلغ پس‌انداز خود شود. فصل دهم مستند مسابقه «خانه ما» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی امین کفاش و مسلم تهرانی در 10 قسمت تولید شده و از 2 فرودین هر روز ساعت 18 پخش می‌شود. در این مستند مسابقه، خانواده‌ها باید در بازه زمانی یک ماهه و در چهارچوب مبلغی مشخص، ضمن انجام فعالیت‌های روزمره و تفریحات خانوادگی، در قالب یک کسب و کار خانوادگی، درآمدزایی نیز داشته باشند.

امتیاز شما