امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

100 مقاله از ملک الشعراء بهار به روایت «کیمیای کلمات»

مشاهده ۳۰۵
۱۳۹۹/۱۲/۲۸- ۱۳:۰۰

برنامه کیمیای کلمات در آخرین جمعه سال ۹۹ در ادامه معرفی کتاب «بهار در ادب فارسی»، به واکاوی شاخص های ادب فارسی با محوریت این کتاب اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه دکتر بهرام پروین گنابادی، کارشناس مجری برنامه «کیمیای کلمات» به معرفی و‌ بررسی جلد دوم کتاب «بهار در ادب فارسی» به کوشش «محمد گلبن» و مقدمه «غلامحسین یوسفی» می‌پردازد.

این برنامه به معرفی و بررسی کتاب بهار در ادب فارسی (مجموعه 100 مقاله از ملک الشعراء بهار) به کوشش محمد گلبن اختصاص یافته است که شنوندگان رادیو فرهنگ این هفته بخش دوم این برنامه در خصوص این کتاب را می‌شنوند.

کتاب بهار و ادب فارسی مجموعه ای که در دو جلد چاپ شده مقالات شادروان محمد تقی بهار درباره ی شعر، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و فرهنگ ایران و جلوه‌های گوناگون آن است.

مرحوم ملک الشعرا محققی ارجمند، روزنامه نگاری مقتدر، شاعر و نویسنده ای توانا بود که خدمات ادبی و تحقیقی او بر هیچ ایرانی پوشیده نیست.

این مقالات ادبی، تحقیقی، سیاسی و اجتماعی، تنها بخشی از مقالات آن محقق بزرگ است که در طول پنج سال گردآوری شده است. این مقالات به صورت موضوعی و به ترتیب تاریخ نگارش تدوین شده و مراحل تکامل تفکر و اندیشه بهار در این روند قابل بررسی است. این کتاب در سال 1350 منتشر شده است.

کیمیای کلمات روایتی نو از متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری است که درباره این آثار نگاشته شده اند و جمعه ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی از رادیو فرهنگ‌پخش می‌شود. علاقه مندان می توانند روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

امتیاز شما