امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
پیام نووزی رئیس رسانه ملی به کارکنان صداوسیما
پیام نووزی رئیس رسانه ملی به کارکنان صداوسیما

سالی پرکار پیش روی رسانه ملی

مشاهده ۱۲۴۳
۱۳۹۹/۱۲/۲۸- ۱۱:۲۵
تعداد بازدید:1243

دکتر علی عسکری در پیام نوروزی سال 1400با قدردانی از تلاش همکارانش در سازمان صداوسیمابرای همراهی با مردم در مواجهه با بحران شیوع بیماری کروناو اوضاع اقتصادی سال گذشته، از ویژگی‌های سال آینده و تلاش بیشتر برای کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور در کنار همراهی با مردم و دولت در مقابل بیماری کرونا سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن این پیام به این شرح است:

«در آمد و شد شب و روز و آنچه خدا در آسمان‌ها و زمین آفریده است برای پرهیزکاران عبرت‌هاست. سوره یونس/ آیه 6» سالی دیگر به سر آمد و روزگار تازه‌ای پیش روست. در نوروز امسال، تقارنی زیبا و پرمعنا شکل گرفته است و آن، تقارن با اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الامر(عج) است. به واقع نوروز حقیقی زمانی است که آن موعود با ظهور خویش، منتظران جهانی خود را غرق در بهاری واقعی کند و دعای هر شب و روز ما تعجیل در فرج اوست.

سال 99، سالی پر فراز و نشیب برای خانواده رسانه ملی بود. سالی که در کنار فشارهای روزافزون استکبار جهانی و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی، ویروس منحوس کرونا نیز در زندگی روزمره مردم مشکل ایجاد کرد و جان صدها هموطن را گرفت. در این میان بر رسالت رسانه ملی، روز به روز افزوده می‌شد. در روزهایی که اکثر نهادها و ادارات با کاهش ظرفیت، افراد خود را روانه قرنطینه خانگی کرده بودند، شما همکاران غیور، داوطلبانه، آگاهانه و مجاهدانه به میدان آمدید تا در جهاد رسانه‌ای مبارزه با کرونا حضوری افتخارآفرین داشته باشید. بحران کرونا، بار دیگر جایگاه بی‌همتای صداوسیما را نشان داد. سازمان ما با نگاه آگاهی بخشی و ایجاد آرامش، در خط مقدم جبهه جهاد با این دشمن ناپیدا ایستاد. صداوسیما علاوه بر اطلاع رسانی مستمر، بار نهادهای دیگر را هم بر دوش کشید. تداوم مدرسه تلویزیونی ایران در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، رسانه ملی را تبدیل به مدرسه‌ای به وسعت ایران اسلامی‌کرد. تاکید بر برگزار نشدن تجمعات در محرم، رمضان و ایام دیگر باعث شد تا صداوسیما در این ایام به خیمه گاهی برای مردم دین دار ایران تبدیل شود و این بار، امواج رسانه ملی باشند که دلها را روانه بقاع متبرکه و اماکن مقدسه می‌کنند. فعالیت مخلصانه همکاران در معاونت‌های پنجگانه پیام (صدا، سیما، استان‌ها، برون مرزی و سیاسی) جز با پشتیبانی همکاران حوزه‌های فنی، مالی و اداری و صیانت و حفاظت و... میسر نبود که قدردان زحمات یکایک این عزیزان هستیم. در یک سال گذشته و در این جهاد رسانه‌ای، متاسفانه حدود 40 نفر از همکاران جان خود را فدا کردند که بی شک جایگاه آنان در محضر الهی، رفیع خواهد بود و برای خانواده‌ها و دوستان آن عزیزان، صبر و اجر مسئلت دارم. جهاد همگانی و مخلصانه رسانه ملی مورد رضایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز قرار گرفت که این خود، پاداش جهاد رسانه‌ای همکاران بود.

رسانه ملی با وجود این حضور مخلصانه، متاسفانه در برخی مواقع مورد بی مهری قرار گرفت. سازمانی که یک تنه در برابر هجمه برنامه ریزی شده بیشتر از 270 شبکه معاند قرار گرفته و به حمدالله در این نبرد نابرابر، سربلند بوده است. آنچه سازمان ما را در این مسیر سخت، موفق کرده است، علاوه بر لطف الهی، همدلی و هماهنگی میان معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف سازمان بوده است که باید برای این موفقیت، سجده شکر بر آستان الهی فرود آورد.

در اواخر سال 99 که محضر حضرات آیات عظام و علما بزرگوار قم برای ارائه گزارش رسیدم هر کدام از این بزرگواران ضمن تشکر از خدمات شما همکاران عزیز رسانه ملی در یکسال اخیر کرونایی، مجاهدت خانواده رسانه ملی را ستودند و بنده را موظف کردند تا سلام و تشکر این بزرگواران را خدمت همکاران خدوم سازمان صداوسیما ابلاغ کنم و این خود افتخاری بزرگ برای همه ماست.

رسالت رسانه ملی همچنان سنگین و پابرجاست. در سال پیش رو علاوه بر تداوم مبارزه با ویروس منحوس کرونا باید فضای جامعه را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کنیم. انتخاباتی که مهم و تاریخ ساز است و دشمنان چشم به نحوه برگزاری و حضور مردم در آن دارند. امیدوارم مثل همیشه همکاران سازمان صداوسیما در این برهه حساس نیز، هوشمندانه عمل کنند و سربلند از این آزمون بیرون بیایند.

در پایان، فرارسیدن سال 1400 را به همه همکاران تبریک می‌گویم. امیدوارم سال جدید، سالی پر خیر و برکت برای ملت بزرگ ایران باشد و شاهد توفیق روزافزون رسانه ملی در عرصه‌های گوناگون باشیم.

 

امتیاز شما