امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

از رفتارهای نژادپرستانه علیه یهودیان اتیوپیایی تا تخریب جنگل بارانی کنگو

مشاهده ۲۳۸
۱۴۰۰/۰۱/۱۵- ۱۴:۴۵

رفتارهای نژادپرستانه با یهودیان اتیوپی تبار در اسراییل و خطرات در کمین جنگل بارانی کنگو از جمله موضوعات برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌ کنندگی عاطفه سادات دربندی در برنامه این هفته خود، دو موضوع خشونت پلیس و رفتار ناعادلانه توسط مقامات اسرائیلی علیه هزاران یهودی اتیوپیایی تبار و سرعت نگران کننده افزایش میزان تخریب و جنگل زدایی در جنگل های کنگو در سال های اخیر را بررسی می‌کند.

مبارک هنیا مجری این برنامه در گفت و گو با دکتر لوئیس گوردون، بنیانگذار مرکز مطالعات آفریقایی-یهودی و استاد و رئیس گروه فلسفه دانشگاه کانتیکت به طرح سوالاتی از جمله این که: «اسرائیل برای اولین بار اعتراف کرده است که به مهاجرین یهودی اتیوپیایی داروهای ضد بارداری تزریق می‌کند. آیا مهاجرت به اسرائیل باعث کاهش جمعیت یهودیان اتیوپی در طولانی مدت خواهد شد؟» و «چه انگیزه ای باعث می‌شود یهودیان اتیوپی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند در حالی که آنها به وضوح می دانند با نژادپرستی و تبعیض رو به رو خواهند شد؟» می‌پردازد.

در قسمت دوم برنامه«آفریقا امروز» ننیمو باسی، فعال محیط زیست، نویسنده و مدیر بنیاد سلامت مادر زمین، به علل تخریب جنگل ها در کنگو در قاره آفریقا و تاثیر عوارض این تخریب بر وضعیت محیط زیست دنیا می‌پردازد. جنگل اصلی کنگو دومین جنگل بارانی گرمسیری جهان است که 170 میلیون هکتار را شامل می‌شود و بیش از چهار برابر آلمان است. محققان هشدار می دهند اگر روند تخریب فعلی ادامه پیدا کند، هیچ اثری از جنگل اصلی بارانی کنگو تا سال 2100 باقی نخواهد ماند.

برنامه «آفریقا امروز» دوشنبه 16 فروردین ساعت 11به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما