امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عوامل سریال «نوروز رنگی» پاسخگوی تماس‌های مردمی و اصحاب رسانه شدند‌
عوامل سریال «نوروز رنگی» پاسخگوی تماس‌های مردمی و اصحاب رسانه شدند‌

تلنگری طنزآمیز برای یادآوری روزگار یکرنگی

مشاهده ۵۹۷
۱۴۰۰/۰۱/۱۷- ۱۵:۱۸
تعداد بازدید:597

علی مسعودی، نویسنده و کارگردان، سید محمدمهدی، مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، حمیدرضا حافظ شجره و محمد اسلامی‌بازیگران سریال «نوروز رنگی» پیش از ظهر امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال «نوروز رنگی» که توانسته با کسب 20 درصد مخاطب، بالاترین حد نصاب جذب بینندگان سریال‌های شبکه پنج را در ایام نوروز به نام خود ثبت کند، با مضمون طنز در ایام نوروز 1400 ساعت 20 از شبکه پنج سیما پخش می‌شد.

«نوروز رنگی» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان، کارگردانی و نویسندگی علی مسعودی (علی مشهدی) با تکیه‌بر استعدادهای بومی در عرصه بازیگری و یک روایت پویا و طنزآمیز، ضمن خلق لحظاتی شاد برای مخاطبش، فضای دهه شصت را به نمایش گذاشت و به بخشی از فرهنگ و آداب‌ورسوم مشهد مقدس پرداخت.

این دومین سریالی است که علی مسعودی کارگردانی و نویسندگی‌اش را به عهده دارد. وی در نشست خبری که به‌صورت مجازی برگزار و در سایت اداره کل روابط عمومی رسانه ملی به‌صورت زنده پخش شد، درباره روند تولید نوروز رنگی گفت: فیلم‌نامه این سریال را اواخر فرودین 98 نوشتم و تقریباً اوایل تیرماه پیش‌تولید شروع شد و از ۲۱ مهرماه هم تصویربرداری را شروع کردیم.

وی در ادامه با اشاره به سختی‌های تولید سریال در خارج از تهران و تناسب فضا با دهه شصت گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن روبرو بودیم پیدا کردن لوکیشن‌هایی بود که به سال‌های دهه ۶۰ نزدیک باشد و هر جا دوربین را برمی‌گرداندیم، یک نشان از زمانه فعلی به چشم می‌خورد و همین کار ما را بسیار سخت می‌کرد.

نویسنده «نوروز رنگی» افزود: برای رسیدن به این فضا منطقه حاشیه‌نشین مشهد را انتخاب کردیم که به دلیل دور بودن از مرکز بافت دهه شصتش حفظ‌شده بود.

 

همه گروه تولید درگیر کرونا شدند

مسعودی با اشاره به ابتلای گروه به کرونا تأکید کرد: علی‌رغم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام تست برای همه عوامل، از طریق یکی از اهالی آن منطقه که به‌عنوان هنرور در سکانس عروسی حضور داشت کرونا وارد گروه تولید شد. اولین کسی که در گروه تولید به بیماری کرونا دچار شد، خانم اسکویی بود که خوشبختانه پس از ۱۰ روز تست ایشان منفی شد، اما دقیقاً دو هفته بعد همه بچه‌های گروه کرونا گرفتند. مدیر تولید سریال شرایط بسیار وخیمی را تجربه کرد و دو هفته کل گروه در قرنطینه بودند که باعث شد شرایط بسیار سختی داشته باشیم.

 

تلاش برای تصویر کردن واقعیت‌های آن سال‌ها

مسعودی با اشاره به بازخوردی که از مردم درباره این سریال در مشهد داشته و تماس‌های مخاطبان 162 گفت: امروز حجم تلفن‌های مخاطبان و تشکرشان دلگرم‌کننده بود. مردم خیلی از این مجموعه راضی بودند و من تمام تلاشم را کردم که هر آنچه را واقعیت است، بدون هیچ اغراقی و با سادگی و فضای دوست‌داشتنی که در آن زمان وجود داشت، به تصویر بکشم و طبیعتاً هر آنچه از دل برآید پردل می‌نشیند.

وی افزود: خوشحالم که مردم این سریال را بسیار دوست داشتند و در این‌یک ساعتی که با مردم صحبت کردیم، همه راضی بودند و خواستار تولید فصل دوم سریال شدند.

مسعودی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی انتخاب دهه شصت در تولید سریال گفت: به دلیل دشواری تولید معمولاً کمتر کارگردانی سراغ این دهه می‌رود و آخرین سریال هم «وضعیت سفید» حمید نعمت‌الله بود. بااین‌حال خودم دوست داشتم به این دهه بپردازم، چون لازم بود برخی از مهربانی‌ها، همدلی‌ها و دوستی‌های دهه شصت برای ما یادآوری شود.

وی افزود: شرایط کنونی ما را از آن فضای اعتماد و همدلی که میان صاحب‌خانه و مستأجر، همسایه و هم‌محلی‌ها و. بود دور کرده و دوست داشتم به مردم بگویم که ما در دهه شصت چگونه بودیم و می‌توانیم بازهم آن محبت و صمیمیت را داشته باشیم.

 

اهمیت تولید دور از پایتخت

در ادامه سید محمدمهدی مرتضوی، مدیر تولید سریال با بیان اینکه امروز در تماس‌های مردمی، حتی یک انتقاد از سریال نشنیده است، گفت: مخاطبان تلفنی با قدردانی از عوامل ما را به ادامه ساخت سریال دلگرم کردند.

وی افزود: برخی از مخاطبان چنان دقیق سریال را دنبال کرده بودند که بابیان جزئیات برخی از سکانس‌ها از عوامل تشکر می‌کردند.

مدیر تولید «نوروز رنگی» با اشاره به اهمیت حضور عوامل سریال دریکی از مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: حضور ما به منطقه پنج‌تن مشهد چنان رونقی داده بود که با پایان تصویربرداری، همه اهالی دل‌تنگ ما شدند.

وی افزود: همه تلاش ما بر این بود که حضور ما موجب رونق آن منطقه ضعیف و حاشیه‌نشین مشهد شود و همین اتفاق نیز رخ داد.

به گفته مرتضوی، باهمت تحویلیان، تهیه‌کننده سریال، فضای شهری و بهداشتی آن منطقه کاملاً تغییر کرد و این گروه با کمک به بازسازی مسجد و فضای عمومی آن محله، ارتباط عاطفی خوبی با جوانان و اعضای این منطقه پیدا کرد و نتیجه آن شد که شهرداری مشهد نیز مساعدت زیادی برای آبادانی این منطقه ضعیف و حاشیه‌نشین کند.

مدیر تولید «نوروز رنگی» این اتفاق را یکی از محاسن تولید سریال خارج از پایتخت دانست و گفت: علی‌رغم سختی‌هایی که در این مسیر داشتیم، اما خاطره این حضور و همدلی با بخشی از مردم ایران از یاد ما نخواهد رفت.

 

"بازی در نقش طنز را دوست دارم"

رابعه اسکویی، بازیگر «نوروز رنگی» نیز با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از سریال گفت: بخشی از موفقیت این اثر به فیلم‌نامه دقیق و قوی آقای مسعودی برمی‌گردد که به‌خوبی روی نقش‌ها کارکرده و شخصیت‌پردازی‌ها دقیق ترسیم‌شده بود.

وی با اشاره به نقش مادر در این سریال بیان کرد: برای من این نقش سخت و حساس بود و تاکنون با چنین نقشی مواجه نشده بودم، اما با همراهی آقای مسعودی جزئیات نقش را حس می‌کردم و این نقش کاملاً برایم جاافتاده بود.

وی افزود: نقش من یک مادر به‌تمام‌معنا بود که در دهه شصت زندگی می‌کرده که به خاطر فرزندانش از همه‌چیز خود گذشته و رابطه خوبی با آن‌ها دارد. به‌طورکلی نقش بسیار جالب و جذابی برای من بود. بازی در این نقش برای خودم هم جذاب بود و حس می‌کردم مادرها چقدر ازخودگذشتگی و فداکاری دارند و چقدر مهربان هستند.

اسکویی درباره تماس‌های مخاطبان تصریح کرد: از همه جای ایران تماس گرفتند و برای نشاندن لبخند بر لب‌های مخاطبان تشکر می‌کردند.

این بازیگر درباره بازی در سریال‌های مناسبتی گفت: از من کارهای مناسبتی زیادی روی آنتن رفته است و همیشه از بازی در کارهای مناسبتی استقبال می‌کنم، چون رودررو با مخاطب هستی و بازخورد بازی‌ات را همان زمان حس می‌کنی.

وی افزود: متأسفانه امسال به دلیل کرونا کمترین ارتباط را با مخاطبان داشتم و امیدوارم با پایان کرونا بازهم با مخاطبان از نزدیک صحبت کنم و نظراتشان را درباره بازی‌ام بشنوم.

اسکویی در پاسخ به سؤالی درباره سختی خنداندن مردم گفت: من هیچ‌وقت تفاوتی بین شبکه‌ها قائل نبودم و در همه شبکه‌ها بازی کرده‌ام و مهم برایم خنداندن مردم بوده است. شاید مخاطب سخت بخندد، اما به این حرفه افتخار می‌کنم و نقش طنز را دوست دارم و بازی در نقش طنز را یکی از خوش‌شانسی‌های خودم می‌دانم.

 

محمد اسلامی، دیگر بازیگر سریال نیز با اشاره به استقبال خوب مخاطبان گفت: من دهه هفتادی هستم، اما به همت آقای مسعودی در دورخوانی‌هایی که داشتیم کاملاً با فضای دهه شصت آشنا شدم و ایشان چنان دقیق آن زمان را با جزئیاتش برای ما بازگو می‌کرد که انگار که آن دوران را زندگی کرده‌ام.

حمیدرضا حافظ شجری نیز با اشاره به اولین تجربه تصویری‌اش گفت: من هجده سالم است و تجربه بازی در تئاتر دارم و این سریال فرصت خوبی برای حضور در تلویزیون بود.

مسعودی نیز با اشاره به انتخاب حمیدرضا حافظ شجری گفت: ابتدا قرار بود بازیگر نقش جعفر در دو قسمت حضورداشته باشد، اما استعداد بازیگری حافظ شجری من را شگفت‌زده کرد و همان زمان برای او نقش‌های جدید نوشتم و این‌طور شد که این جوان باهوش و مستعد در نوروز امسال درخشید.

 

کسب رتبه بالای مخاطب تحسین‌برانگیز است

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این نشست با اشاره به کسب عنوان پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شبکه پنج از سوی «نوروز رنگی» گفت: شما با استفاده از سامانه 162 پاسخگوی 248 تماس بودید که در نوع خود عالی است. این سریال بالاترین رکورد مخاطبان این شبکه را در ایام نوروز کسب کرد که جای تحسین و تبریک دارد.

وی افزود: کسب 20 درصد مخاطب و رضایت 76 درصدی در میان رقابت تنگاتنگ سریال‌های نوروزی، برای این مجموعه تلویزیونی جای تبریک دارد و امیدوارم این مسیر همچنان طی شود.

به گفته رنجبران، بسیاری از مخاطبان دوست دارند فصل دوم این سریال ساخته شود.

رنجبران با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از سریال‌های نوروزی گفت: نوروز امسال بیشترین توجه به سریال‌ها شد و با توجه به شرایط سخت تولید، این اتفاق قابل‌توجه و ارزنده است.

 گزارش تصویری از حضور امروز عوامل سریال «نوروز رنگی» را در این لینک ببینید.

امتیاز شما