امروز دوشنبه  ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان در استقبال از ماه مبارک رمضان

مشاهده ۳۸۲
۱۴۰۰/۰۱/۱۸- ۰۹:۵۳

صداوسیمای زنجان باتوجه به علاقه مندی و استقبال گسترده مردم مومن استان به مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان و عدم امکان حضور عمومی در این مراسم، ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز زنجان با برنامه‌های متعددی به استقبال ماه ضیافت الهی می رود.

« عطرلی بهار» ویژه برنامه افطار سیما است که در ساعات افطار به مدت 60 دقیقه میهمان سفره‌های مومنان روزه دار می  شود. بهره مندی از صحبت های کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه برای اشاعه فرهنگ سفره‌ های ساده در افطار، میهمان ویژه، زنجان همدل با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد برای جلب مشارکت های مردمی در آزادسازی زندانیان و ... از بخش های متعدد این برنامه است.

ویژه برنامه«اوباشدانلیق» هم در سحرگاهان به مدت 70 دقیقه، با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر از صحن مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) روی آنتن می رود.

مباحث تخصصی اعتقادی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس استادان استان و همچنین ویژه شبهای قدر، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.

سیمای زنجان مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سال های گذشته را در دو قسمت مجزای عصرگاهی و سحرگاهی روی آنتن می‌برود و علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ، سریال «خانه آقاجان» تولید مرکز زنجان هم در شب های ماه مبارک رمضان از شبکه اشراق پخش می‌ شود.

 رادیو زنجان هم با ویژه برنامه‌های متنوعی در ماه مبارک رمضان، شنوندگان را همراهی می‌کند.

«اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است که با آیتم های دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه‌ها ، ادعیه مخصوص سحر و .... ساعاتی پر از معنویت را به مدت 75 دقیقه برای شنوندگان زنجانی فراهم می‌کند.

دیگر ویژه برنامه رادیو«آیلار آیی» نام دارد که در زمان افطار به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود. آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استان‌های مختلف، آداب و رسوم رمضان در شهرستان‌ها، گزارش از زندان‌ها برای کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و .... از بخش های برنامه است.

بازپخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم در سال گذشته به مدت 120 دقیقه در دو نوبت صبح و عصر، از دیگر برنامه‌های صدا برای این ایام است.

رادیو زنجان برای روز جهانی قدس برنامه زنده ای به مدت 210 دقیقه در نظر گرفته و در شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) هر شب120 دقیقه ویژه برنامه خواهد داشت. همچنین دو ویژه برنامه عید فطر هم با عنوان«بایراملیق» به مدت 120دقیقه در رادیو پیش بینی شده است.

تولید 15 گزارش تولیدی، 3 گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان،29  خبر مکتوب، 18 خبر رویداد، 3 گفت و گوی زنده، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام، 5 گزارش ویژه جشن گلریزان و پویش زنجان همدل، ویژه شب های قدر، گزارش های مرتبط با اکرام ایتام، هر خانه یک مناره و گزارش وداع با ماه صیام و ... از برنامه‌های معاونت اطلاعات و اخبار مرکز زنجان به مناسبت ماه رمضان است.

امتیاز شما