امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

گفت و گوی محمد صالح علاء و فرهاد آئیش روی آنتن رادیو تهران

مشاهده ۲۶۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۸- ۱۰:۳۲

گفت و گوی فرهاد آئیش و محمدصالح علاء را جمعه این هفته از برنامه«آب و تاب» رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معرفی اشخاص و حوزه‌ های هنری و فرهنگی و آشنایی مخاطب با حرفه‌ های مختلف به صورت تخصصی، هدف اصلی برنامه «آب و تاب» است. برنامه جمعه این هفته ، 20 فروردین که گفت و گوی صمیمانه با فرهاد آئیش است، را از دست ندهید.

فرهاد آئیش در سال ۱۳۳۱ در شمیران زاده شد. نام اصلی او فرهاد حشمتی است که او نام هنری آئیش را برای خود انتخاب کرد. وی دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند. سپس به انگلستان و آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم‌ سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی پرداختن به عکاسی به تئاتر روی آورد. آئیش سال‌ هایی از زندگی‌ اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشنگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. او پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت.

از جمله آثار آئیش می توان بازی در فیلم دخترشاه پریون، پوپک و مش ماشاالله، شمس العماره، زندگی با چشمان بسته، نصف مال من نصف مال تو، خواستگار محترم و عاشق و... را نام برد. او همچنین نویسنده و کارگردان سریال با جناق ها، تئاتر کمدی شام اول-شام آخر، تئاتر یک رابطه ساده و تئاتر چمدان و... بوده است و...

برنامه«آب و تاب» جمعه‌ها ساعت 21 ، به طور زنده به تهیه کنندگی پروانه طهماسبی از رادیو تهران پخش می‌ شود.

 

 

امتیاز شما