امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
به منظور افزایش کیفیت برنامه‌های رادیویی صورت گرفت:
به منظور افزایش کیفیت برنامه‌های رادیویی صورت گرفت:

تعامل اداره کل فرستنده‌های رادیویی و سازمان بین المللی HFCC

مشاهده ۳۶۳
۱۴۰۰/۰۱/۲۱- ۰۹:۳۵
تعداد بازدید:363

به منظور افزایش کیفیت برنامه‌های رادیویی اداره کل فرستنده‌های رادیویی و سازمان بین المللی HFCC سطح همکاریشان را بیشتر می کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اداره کل فرستنده‌های رادیویی معاونت توسعه و فناوری رسانه در راستای پوشش با کیفیت پخش برنامه‌های رادیویی و همچنین رفع تداخل فرکانسی با سایر کشورها، تعامل بیشتر با سازمان بین المللی HFCC را سرلوحه کاری خود قرار داد.

مهندس حمیدرضا غیاثوند مدیر کل فرستنده‌های رادیویی معاونت توسعه و فناوری رسانه با تاکید بر پخش برنامه‌های برون مرزی توسط این اداره کل، به دلایل فنی ناشی از تغییرات در لایه‌های یونسفر و اتمسفر جوی، اشاره کرد و گفت: برای پوشش بهتر پخش برنامه در مناطق مورد نظر سازمان صدا و سیما، دو نوبت طراحی فرکانس در طول سال صورت می‌گیرد که این مهم با تلاش کارشناسان امور موج کوتاه و با بهره گیری از نرم افزارهای تخصصی انجام می‌شود.

شایان ذکر است؛ پخش برنامه‌های رادیویی در نقاط مختلف دنیا به زبان‌های آلبانی، عربی، ارمنی، بنگالی، دری، عبری، انگلیسی، هوسا، ترکی، روسی، پشتو و... به همت امور فرستنده‌های موج کوتاه از طریق ایستگاه‌های سیرجان و زاهدان انجام می‌شود.

گفتنی است؛ با طراحی پلان جدید A21 فرکانسی، از تاریخ هشتم فروردین ماه سال جاری پخش برنامه‌های صدای برون مرزی، آغاز شد.

امتیاز شما