امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک شبکه استانی کردستان برای ماه مبارک رمضان

مشاهده ۲۰۸
۱۴۰۰/۰۱/۲۲- ۱۳:۰۲

صدا و سیمای مرکز کردستان ویژه برنامه‌ های متنوعی را در ماه میهمانی خدا تقدیم هم استانی ها می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه سحرگاهی«ئاسوی ره حمه ت»(امید رحمت) به تهیه کنندگی علی یونسی و گویندگی ستار ناصری، به صورت زنده به مدت 90 دقیقه از صدای مرکز کردستان پخش می‌شود. آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان همراه با مداحی و مناجات، اشعار ویژه رمضان، ادبیات رمضان، کرونا و رمضان و موسیقی مرتبط با ماه رمضان و ... از بخش های برنامه هستند.

برنامه«شنه ی ره حمه ت»(نسیم رحمت) با آیتم های اشعار مذهبی، داستان‌ های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و معرفی خیرین و اماکن متبرکه و مساجد و تعزیه در رمضان تقدیم روزه داران می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی هیوا بهروش و ندا نقیبی و گویندگی آزاد پیر خضری و خاطره ارج ، در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 70 دقیقه قبل از افطار از رادیو کردستان روی آنتن می رود.

برنامه تلویزیونی«ئاسوی ره حمه ت»(امید رحمت) در 30 قسمت 45 دقیقه ای، به تهیه کنندگی حسین برمکی به صورت زنده در سحرهای ماه رمضان با بینندگان کردستانی همراه می‌شود. از بخش های این برنامه می توان به مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و پخش دعای سحر، دعای روز و دعای ابو حمزه ثُمالی اشاره کرد.

برنامه«به ربانگ»(افطاری) در ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب از سیمای مرکز کردستان پخش می‌ شود. در این برنامه گزارش، کارشناسی مذهبی، تغذیه، دف نوازی، معرفی آداب و رسوم این ماه و بیان پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان گنجانده شده است.

همچنین برنامه«جزء خوانی قرآن کریم» رمضان سال گذشته در مسجد جامع سنندج، هر روز از سیمای کردستان روی آنتن می رود.

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما