امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه های صدا و سیمای سمنان برای ماه میهمانی خدا

مشاهده ۲۶۲
۱۴۰۰/۰۱/۲۳- ۰۷:۵۵

صدا و سیمای مرکز سمنان در ایام ضیافت الله، با تدارک ویژه برنامه‌ هایی در هنگام افطار و سحر با روزه داران همراه می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه افطار«به وقت بهشت» به تهیه کنندگی مریم بابایی و اجرای محمد اکبری، از ساعت 18:30 تا دقایقی بعد از اذان مغرب به روی آنتن رادیو سمنان می رود.

از آیتم های این برنامه می توان به مباحث پزشکی و رعایت نکات مهم در هنگام روزه داری، بحث کارشناسی در خصوص موضوع برنامه، احکام مربوط به ماه مبارک و مسائل مبتلا به، حکایت ها و روایت با مضامین اخلاقی و تربیتی در حوزه دین و اجتماع ، قطعاتی کوتاه از کلام بزرگان دین، آشنایی با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استا ن و مسابقه قرآنی اشاره کرد.

«نسیم سحر» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی صدای مرکز سمنان است که به تهیه کنندگی احترام امیدیان و گویندگی مازیار حاج علیان، از ساعت 3 تا 4:30 تقدیم روزه داران می‌شود. بحث کارشناسی، ارائه مطالب علمی و عرفانی، گزارش هایی از مناطق مختلف شهری و روستایی، سخنانی از بزرگان دین، شرح دعاهایی از مفاتیح الجنان و شرح دعای سحر، تلفن‌ های شنوندگان و پخش دعای سحر از بخش های برنامه است.

همچنین ترتیل خوانی هر روز از ساعت 5 صبح و عصرها از ساعت 17:30 ، برنامه«بر بال سخن» هر روز ساعت 13:15 ، میان برنامه ای با عنوان«بهره ای از کلام بزرگان» در طول روز و «قصه شب» از ساعت 22:45  شنبه تا سه شنبه  در شب های ماه مبارک رمضان از رادیو سمنان پخش می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی«لطیف مثل عشق» به تهیه کنندگی حسین سنگسری، در زمان افطار از ساعت 18:45 به مدت یک ساعت، بینندگان سمنانی را همراهی می‌کند. آیتم «لطیف مثل عشق» برنامه با اجرای حمید قراییان، به معرفی خیرین و  موسسه‌ های خیریه سطح استان می‌پردازد که در عرصه‌ هایی نظیر سلامت، مدرسه سازی، معیشتی، اجتماعی، گروه‌های جهادی و ... فعالیت می‌ کنند.

سیمای سمنان برای اوقات سحرگاهی بینندگان، ویژه برنامه زنده«سحوری» را از ساعتی قبل از اذان صبح درنظر گرفته است.

بحث کارشناسی درباره موضوعات قرآنی، اخلاقی و عرفانی، شرح فراز هایی از دعاهای روز ماه مبارک رمضان، پخش فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، دعای مخصوص سحر، مناجات سحرگاهی، گزیده‌ هایی از سخن بزرگان درخصوص ماه مبارک رمضان و ... از بخش های این برنامه است.

جمع خوانی قرآن کریم هم هر روز از ساعت 13:30 در ماه بهار قرآن، زینت بخش برنامه‌های سیمای مرکز سمنان می‌شود.

همچنین تفسیر آیات قرآن کریم و بیان احکام توسط آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، هرشب ساعت 22:30 از سیمای مرکز روی آنتن می رود.

برگزاری مسابقه فضای مجازی با عنوان«سفره سلامت»، تهیه آیتم های کوتاه 2 دقیقه ای«طهورا» شامل احکام ماه مبارک رمضان، تولید پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک و استوری اینستاگرام از اوقات شرعی روزانه شهرستان‌های استان و مناسبت های ماه مبارک رمضان، کلیپ تصویری دعاهای روز، آیتم های روزانه آشپزی رمضان و ... از برنامه‌های معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز سمنان در ماه رمضان است.

امتیاز شما