امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه شبکه آفتاب در رمضان 1400

مشاهده ۴۰۴
۱۴۰۰/۰۱/۲۳- ۱۳:۰۵

صداوسیمای استان مرکزی در ماه رمضان با ویژه برنامه‌ های متنوع و عرفانی، همراه روزه داران در ماه میهمانی خدا می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای شبکه آفتاب با ویژه برنامه سحرگاهی«سحر خیزان» به تهیه کنندگی روح اله ذوالفقاری، یک ساعت قبل از اذان صبح به استقبال ماه رمضان می رود. دعای ابوحمزه، درّ ناب، معرفی علما، میان برنامه‌های گرافیکی، تواشیح، مناجات، کلام بزرگان، دعای سحر و ... بخش های برنامه را تشکیل می دهد.

ویژه برنامه تلویزیونی«قبول باشه» به تهیه کنندگی محمد طالبی در لحظات عرفانی افطار ساعت 19:15، با هدف ترویج فضائل اخلاقی و محور کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و رزمایش ایران همدل روی آنتن می رود. دعای هر روز، توصیه‌ های سلامت، گزارش طنز، داستانک، مناجات نامه، کلام بزرگان، ارتباط با مخاطب، کارشناسی مذهبی و... از بخش های برنامه است.
از دیگر طرح های جدید سیمای آفتاب علاوه بر پخش انواع فیلم و سریال های متنوع، می توان به مجله تصویری قرآنی «شهد رمضان» به تهیه کنندگی روح الله ذوالفقاری اشاره کرد. این برنامه با محورهای موضوعی مسابقه قاری برتر، حافظ برتر، خاطرات قرآنی و مفاهیم قرآنی، با حضور بیش از 120 نفر از فعالان قرآنی استان، با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، مجمع قرآنیان اراک و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تقدیم مخاطبان می‌شود.

صدای شبکه آفتاب نیز در ایام ماه مبارک رمضان، با ویژه برنامه‌هایی متنوع برای مخاطبان خود، به استقبال این ماه کریم می رود.
ویژه برنامه سحرگاهی این شبکه رادیویی«سحوری» نام گرفته است که به تهیه کنندگی محمدامین دلنواز، در ماه مبارک رمضان قبل از اذان صبح پخش می‌شود. از آیتم های برنامه می توان به توجه به نهج البلاغه، گفتار درباره مکارم اخلاقی، کارشناسی درباره موضوع، دعای سحر، گزارش متنی، سحر خوانی و... اشاره کرد.
«بر سفره محبوب» نیز عنوان دیگر برنامه ای است که هر روز ساعت 19، به صورت زنده به تهیه کنندگی فاطمه قلی زاده آتانی به سمع شنوندگان روزه دار می رسد. احسان و نیکوکاری، گفت و گو و گزارش با خیرین به خصوص خیرین آزادساز زندانیان جرائم غیر عمد، گفت و گو با فعالان قرآنی استان، احکام شرعی، آداب و رسوم رمضان، معرفی کتاب با موضوع رمضان، ارتباط با مراکز استانها، تغذیه در رمضان، معرفی فعالان قرآنی از بخش های برنامه است.
خبر شبکه آفتاب نیز با تولید و پخش بیش از 400 عنوان گزارش و برنامه‌های مختلف خبری از جمله گزارش موضوعی، مصاحبه، خبر مکتوب، انتشار اخبار در سایت و کانال خبرگزاری استان مرکزی و همچنین پرداختن به عناوین و موضوعاتی از قبیل استقبال از ماه رمضان، تولید مستندها و گزارش های خبری از آداب و رسوم مردم استان مرکزی در ماه مبارک رمضان، پرداختن به موج چهارم کرونا و تقارن آن با ایام این ماه و توصیه‌های پزشکی به بیماران کرونایی و ... به استقبال ماه میهمانی خدا می رود.

تصاویر

امتیاز شما