امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

عطر خوش رمضان در صدا و سیمای خراسان رضوی

مشاهده ۶۵۸
۱۴۰۰/۰۱/۲۵- ۱۰:۵۴

صدا و سیمای خراسان رضوی، همچون سال های گذشته در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در لحظات ناب ماه مهمانی خدا حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عاشقان و مشتاقانی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و منع تشرف به اماکن مقدسه از جمله حرم امام رضا(ع)، دلشان پر می زند تا لحظه ای را با این امام همام خلوت کنند و در این مکان مقدس به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند. برای رفع این دلتنگی سیمای خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

برنامه«ترتیل خوانی قرآن کریم» به صورت روزانه از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه‌های سراسری و شبکه استانی قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه افطار«سفره همدلی» به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور با بخش های تفسیر نهج البلاغه، تفسیر قرآن، ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی و دعوت از کارشناسان مذهبی و پزشکی با روزه داران همراه می‌شود.

برنامه«بهار مهربانی» ویژه سحرگاهان، به تهیه کنندگی محمدرضا امیری، به صورت زنده از حرم مطهر رضوی تقدیم بینندگان خراسان رضوی می‌شود. «تفسیر قرآن» و «لیالی قدر» از دیگر برنامه‌ های سیمای استانی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان است.

برای همراهان همیشگی رادیو نیز ویژه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

«صدای ربنا» عنوان برنامه ای به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی اســت که زمان افطار روی آنتن می رود و در برگیرنده بخش های مختلفی همچــون بهار قرآن، نان و خرما، فانوس و بهار صالحان است.

« نسیم سحری » نیز که رضا سلیمانی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد در سحرگاهان ماه رمضان روی آنتن می رود. گزارش از حرم مطهر رضوی و مشاغل فعال در شب و معرفی آداب و رسوم مردم خراسان در سحرگاهان ماه رمضان از بخش های این برنامه است که تلاوت قرآن و دعا و نیایش نیز زینت بخش آن خواهد بود.

« گامی‌ به سوی نور »، « لحظه‌های آسمانی »، مسابقه « نسیم رحمت »، « هیچ جا خونمون نمیشه »، نمایش در همسایگی بهشـت »، « شــمیم وحی »، « از خود تا خدا»، «از محراب تا معراج»، «بر شــاخه‌های نور»، «روشنا»، «طوبی»، «پارسایان« و ... از دیگر برنامه‌هایی است که رادیو خراسان رضوی تقدیم روزه داران و مهمانان سفره‌های آسمانی می‌کند.

همچنین «وادی نور» و «ضربان» از ویژه برنامه‌های رادیو دری مرکز خراسان رضوی است که تقدیم مخاطبان در آن سوی مرزها می‌ شود.

رادیو سراسری زیارت هم در ماه میهمانی خدا، برنامه‌ های جذاب و متنوعی برای مخاطبان هم استانی و سراســری خود آماده کرده است.

برنامه«قرار بندگی» با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، از ساعت ۲ بامداد هر روز به‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی امیرحسن روحانی از حرم مطهر امام رضا پخش می‌شود.

«نسیم بهشت» عنوان ویژه‌ برنامه سحرگاهی رادیو زیارت است که از ساعت 3:30 تا 4:45 دقیقه به‌صورت زنده از استودیوی حرم مطهر امام رضا(ع) روی آنتن می رود. شرح و توصیف فضائل ماه مبارک رمضان، کارشناسی درباره احکام این ماه، فرازهایی از دعای افتتاح و دعای سحر از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه هستند.

رادیو زیارت هر روز از ساعت 5:15 تا 6:15 دقیقه، به‌ صورت زنده قرائت یک جزء از قرآن مجید را  تقدیم میهمانان ضیافت الهی می‌کند.

«در حریم ملکوت» به تهیه‌کنندگی محمدجواد دهقان، عنوان برنامه ویژه اذانگاهی ظهر شبکه رادیویی زیارت است که هر روز از ساعت 12 به‌ صورت زنده از حرم مطهر پخش می‌شود. در این برنامه از مباحث کارشناسی متنوع همچون مناجات ماه، ادعیه هر روز، احکام، مباحث اخلاقی و فضایل ماه مبارک رمضان بهره می‌بریم.

«زیارت و ضیافت» به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی‌، عنوان ویژه‌ برنامه افطار شبکه رادیویی زیارت است که هر روز از ساعت 18:30 به مدت 120 دقیقه به‌صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شنوید. این برنامه از بخش‌های متنوعی همچون مناجات‌ خوانی ماه مبارک رمضان، احکام این ماه، مباحث کارشناسی، پخش زنده قرائت کلام‌ الله مجید و اذان مغرب از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و ... روی آنتن می رود.

برنامه«حدیث دوست» نیز به تهیه‌کنندگی محمد گلگونی، با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای افتتاح، هرشب از ساعت ۲۳ به صورت زنده از حرم مطهر رضوی، لحظات عرفانی را میزبان روزه‌داران خواهد بود.

«شب‌های سرنوشت» عنوان ویژه‌ برنامه شبکه رادیویی زیارت در شب‌های پرفیض قدر ماه مبارک رمضان است. این برنامه به انعکاس و پخش زنده مراسم پرفیض احیاء شب قدر از حرم مطهر امام رضا علیه السلام اختصاص دارد.

برنامه«کریمانه» در شب ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، از ساعت 21:35 تا 23 به‌صورت زنده از حرم مطهر روی آنتن می رود. برنامه کریمانه همچنین به‌صورت زنده و هماهنگ از شبکه‌های استانی صدا تقویت و پخش خواهد شد.

گفتنی است واحد گرافیک شبکه با تهیه ۵۰۰ عکس، پوستر، عکس نوشت و استیکر فضای متنوع بصری را برای پوشش برنامه‌ها در رادیو نما و صفحات شبکه در فضای مجازی تدارک دیده‌است.

معاونــت فضای مجازی صداوسیمای خراســان رضوی نیز در اســتقبال از مــاه رمضان، 100 عکس نوشت، 20 پوستر، 10 اینفوگرافی، چهار نماهنگ، 20 کلیپ و ویدئو آماده کرده است. بازتولید 100 ویدئو کوتاه به همراه 16 موشن گرافیک، 20 پادکست و راه اندازی پویش »رمضان« از دیگر تمهیدات این معاونت در همراهی با مهمانان سفرههای آسمانی است که البته نشر بیش از 1500 مطلب، شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در پایگاههای خبری و شبکه‌های اجتماعی را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

امتیاز شما