امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر به نخلستان‌های جنوب ایران در «سیدة الاشجار»

مشاهده ۳۵۳
۱۴۰۰/۰۱/۲۵- ۱۴:۲۸

نخلستان‌های زیبای جنوب ایران و مراحل کاشت، داشت و برداشت رطب مرغوب ایرانی، همراه با آداب و رسوم مربوط به فصل برداشت آن در مستند «سیدة الاشجار» از شبکه العالم به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، ایران به عنوان دومین تولید کننده خرما در جهان، در صادرات این محصول اقتصادی جایگاه هفتم را در دنیا داراست. در این مستند سعی شده ضمن معرفی نخلستان‌های جنوب ایران و این محصول ارزشمند و استراتژیک اقتصادی ، مشکلات نخل داران و کشاورزان نیز مطرح شود.

سیده فاطمه بویرده، تهیه کننده مستند «سیدة الاشجار» گفت: با سفر به جنوب ایران و شهرهای آبادان و خوزستان، به معرفی نخل و نخلستان‌های این دو شهر که رونق بسیاری یافته پرداختیم و ابعاد مختلف آن تشریح کردیم.

تهیه کننده «سیدة الاشجار» در ادامه افزود : این مستند دو قسمتی است که تولید آن بیش از 6 ماه به طول انجامیده است . قسمت اول برنامه شامل مراحل آماده سازی زمین تا مرحله کاشت و برداشت ، آداب و رسوم و آیین‌های مربوط به نخل و فصل برداشت خرما است.  در بخش دوم به صنایع دستی بدست آمده از نخل و مشاغل مرتبط با نخل و خرما و نیز کارخانه‌های فعال در این زمینه تا مرحله بسته بندی و صادرات آن پرداخته خواهد شد.

مستند «سیدة الاشجار» با پژوهش، تهیه کنندگی و روایت سیده فاطمه بویرده و تصویربرداری حسن مانع ، 29 فررودین ساعت 22 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبکه العالم می رود.

امتیاز شما