امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
روزی به وسعت آب های نیلگون خلیج فارس
روزی به وسعت آب های نیلگون خلیج فارس

بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در رسانه استانی

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۰/۰۲/۰۵- ۰۹:۳۰
تعداد بازدید:224

در روز ملی خلیج فارس ویژه برنامه های«سرپناه» و «مرز پرگهر» و ارتباط با سایر مراکز، از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «مرز پرگهر» همزمان با روز ملی خلیج فارس از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود. این برنامه علاوه بر انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در سطح استان هرمزگان، به تقویت هویت ملی و صیانت از نام خلیج فارس می‌ پردازد.

دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است. توطئه گران هر از چندگاهی نام خلیج فارس را تحریف کرده و نام آن را خلیج عربی می خوانند، به همین دلیل جشنواره هنری-فرهنگی خلیج فارس به مرکزیت استان هرمزگان در شهرهای مختلف اجرا می‌شود تا گامی‌ برای حفظ نام خلیج همیشه فارس باشد. ویژه برنامه «مرز پرگهر» سعی می‌کند برنامه‌ها و فعالیت های این جشنواره را منعکس کند.

ترانه و گزارش از روز ملی خلیج فارس، آنونس، انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس، مصاحبه با شاعران، معرفی حافظان خلیج فارس، مباحث کارشناسی و گزارش های مردمی از بخش های برنامه است که به تهیه کنندگی فتانه گیلیاردی، 10 اردیبهشت از ساعت 9 تا 11 شنیده می‌شود.

ویژه برنامه«سرپناه» نیز 10 اردیبهشت از ساعت 10 تا 11 از سیمای خلیج فارس روی آنتن می رود. این ویژه برنامه از آیتم های کارشناسی، موسیقی، گزارش مردمی و ارتباط تلفنی تشکیل شده است.

همچنین ویژه برنامه ارتباط با سایر مراکز در سیمای خلیج فارس، جمعه دهم اردیبهشت از ساعت 9 تا 10 روی آنتن می رود. کارشناسی، دعوت از هنرمندان صنایع دستی، گزارش جزایر ، ارتباط تلفنی ، ارتباط با مراکز  ساحلی و ... از آیتم های این برنامه است.

امتیاز شما