امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشر مفاهیم اجتماعی نهج البلاغه در زندگی با برنامه«الهیه»

مشاهده ۲۴۸
۱۴۰۰/۰۲/۱۱- ۰۷:۲۷

برنامه«الهیه» از رادیو تهران با نشر مفاهیم اجتماعی قرآن و نهج البلاغه در زندگی روزمره، سبک زندگی اسلامی و کمک مومنانه را رواج می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا مبینی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهری رادیو تهران درباره ویژه برنامه‌ سحر رادیو تهران گفت: برنامه«الهیه» سعی‌ می‌کند با حفظ میزان اهمیت آیات قرآن کریم و عمق مطالب آن‌ها با بیانی روان، به نشر مفاهیم اجتماعی قرآن و نهج البلاغه در زندگی روزمره مردم بپردازد. هر روز حکمتی از نهج البلاغه موضوع و محور اصلی برنامه قرار می‌گیرد، در بخش دیگری از برنامه مصداق آن حکمت در قالب روایتی به نام «علی نامه» مطرح می‌شود و با کسانی گفت و گو می‌ کنیم که آن را زندگی کرده‌ اند.

وی افزود: با هدف معرفی جهادگران این روزهای سخت کرونا، برنامه «الهیه» در هر قسمت با یکی از آنان در حوزه سلامت و حوزه‌های مختلف گفت و گو می‌کند. همچنین این برنامه با خیرین با هدف الگوسازی و اشاعه کار خیر گفت و گو می‌کند، همچون روحانی محترمی‌ که 60 کودک بی سرپرست را حمایت و تربیت می‌ کند و به بابا مجید معروف است.

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهری رادیو تهران خاطرنشان کرد: با توفیق الهی برنامه «الهیه» سومین سال عمر خود را سپری می‌کند و به نظر من برنامه‌های سحر و افطار به جهت زمان پخش آنها در لحظات ملکوتی اذان، باید روزی هر کسی باشد که در این سنگر به مردم خدمت می‌کند.

همچنین دستاورد برنامه«الهیه» در سال گذشته پویش کمک به کسانی بود که به خاطر کرونا آسیب دیده بودند.

علیرضا مبینی درباره جایگاه رادیو در جامعه اظهار کرد: رادیو تا زمانی که بتواند نیازهای مخاطب خود را بشناسد و همراه با پیشرفت‌های تکنولوژیک، خود را به‌ روز کند، در سبد مخاطب جای دارد. همان طور که برنامه‌هایی که در ساعت‌های به نظر کم شنونده پخش می‌شوند، به دلیل این که به نیاز و میل مخاطب توجه کرده‌اند، بسیار پرمخاطب هستند و شنیده شده‌ اند.

برنامه«الهیه» از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به صورت زنده از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می‌رود.

امتیاز شما