امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

توسعه پوشش دیجیتال در منطقه بشاگرد استان هرمزگان

مشاهده ۲۴۹
۱۴۰۰/۰۲/۱۱- ۱۳:۵۹

منطقه بشاگرد استان هرمزگان با همت کارشناسان اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام در معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی، به توسعه پوشش دیجیتال دست یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شهرستان بشاگرد واقع در استان هرمزگان، یکی از کم بهره ترین مناطق در سطح کشور و دارای 35 هزار نفر جمعیت است که در شرایط فعلی با وجود نصب و راه اندازی تجهیزات فنی در 42 ایستگاه، تنها 60 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش تلویزیون دیجیتال هستند.

با توجه به پراکندگی جغرافیایی جمعیت مخاطبان در سطح شهرستان، از آنجایی که پوشش دهی تلویزیونی دیجیتال در مناطق محروم جزء اولویت های اصلی معاونت توسعه و فناوری رسانه محسوب می‌شود، با دستور ویژه دکتر علیدادی، پروژه بی سابقه احداث و تجهیز 74 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی اف ام مناطق فاقد پوشش که پراکندگی زیادی دارند، در این منطقه آغاز شد.

در اواخر فروردین ماه با اعزام دو تیم اجرایی مستقل، متشکل از کارشناسان خبره اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی اف ام، پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی ایستگاه‌ها آغاز شد.

هماهنگی و انجام توافقات اولیه ضمن دیدار با مسئولان و شخصیت های مربوط، تعیین موقعیت 50 درصدی ایستگاه‌های موردنیاز، بارگیری، انتقال و تخلیه تجهیزات از انبار تهران به منطقه، تنظیم طرح و ساختار ایستگاه‌ها و همچنین نصب تجهیزات در پنج ایستگاه شامل دستگرد درگاز، امام آباد، ایرمیش، کور، رنین بزرگ، از جمله اقدامات صورت گرفته طی مدت کوتاه 10 روزه به شمار می رود.

گفتنی است طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود پوشش کل مناطق جمعیتی با احداث و تجهیز حدود 82 ایستگاه (شامل 74 ایستگاه جدید) تا ابتدای فصل تابستان انجام شود.

امتیاز شما