امروز چهارشنبه  ۸ فروردين ۱۴۰۳

«شکاف اقتصادی» در توزیع عادلانه واکسن کرونا

مشاهده ۲۱۰
۱۴۰۰/۰۲/۱۵- ۱۴:۴۷

برنامه «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) شبکه پرس تی وی به بررسی توزیع ناعادلانه واکسن کووید 19 و سود هنگفت اقتصادهای پیشرفته از این طریق اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» به بهانه هشدار دبیرکل سازمان ملل به ملی گرایی و احتکار واکسن که باعث تضعیف دسترسی به همه مردم جهان می‌شود، بر این موضوع تاکید می‌کند که منافع اقتصادی، تلاش های چند جانبه برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، هزینه‌ های آن را کم می‌ کند و اقتصادهای پیشرفته با پیوندهای بین المللی، بیشترین سود را از همکاری جهانی در زمینه دسترسی و توزیع واکسن می‌برند.

این برنامه با تاکید بر این واقعیت که بیشتر کشورهای در حال توسعه قبل از سال 2023 دسترسی گسترده به واکسن نخواهند داشت، به پیامد خطرناک آن اشاره می‌کند و هشدار می دهد که این طمع، به ویروس کرونا کمک می‌کند تا در سطح جهانی گسترش یابد و حتی فرصت بیشتری برای ظهور انواع مقاومت در برابر واکسن‌ها و دوباره طغیان کووید19 در همه کشورها و از جمله کشورهای ثروتمند فراهم شود.

هدی کاوه تقوایی، تهیه کننده و مجری برنامه«شکاف اقتصادی» در گفت و گو با مهمانان این برنامه به این موضوعات می‌ پردازد که ثروتمندترین کشورهای جهان 25 برابر سریع تر واکسینه می‌شوند و واکسن‌های کافی، فقط برای واکسیناسیون کامل حدود 5 درصد از جمعیت جهان استفاده شده است. از سوی دیگر، بیشتر واکسن‌های تولید شده به ثروتمندترین کشورها می رود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه«شکاف اقتصادی» پنجشنبه 16 اردیبهشت ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه جمعه ساعت21، شنبه ساعت 14، یکشنبه 3  بامداد و ساعت10، دوشنبه ساعت 19 و سه شنبه ساعت 18 است.

امتیاز شما