امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تله فیلم «ایلماه» از شبکه جهان بین به نمایش در می‌آید

مشاهده ۱۹۲۵
۱۴۰۰/۰۲/۱۹- ۰۹:۳۲

تله فیلم «ایلماه» داستان دختر جوانی از استان چهارمحال و بختیاری است که می‌کوشد تا به کمک زنان روستا، صنایع دستی روستایشان را به تولید انبوه برساند و تعاونی تولید و عرضه صنایع دستی روستا را راه‌اندازی کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلمبرداری این تله فیلم که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطاءالله غریبی  در تابستان 99 آغاز شده بود به اتمام رسید. این تله فیلم به نویسندگی دفتر سینمایی زاگرس و سرپرستی خاطره شیوندی در ژانر اجتماعی نوشته شده است و در لوکیشنی واقع در روستای سر تنگ محمود یکی از روستاهای بسیار زیبای شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری فیلمبرداری شده است.

تله فیلم «ایلماه»، داستان  دختر جوان به نام ایلماه است که بعد از فارغ التحصیلی در کنار خانواده مشغول کشاورزی و دامداری می‌شود. ایلماه یک روز با دیدن درگیری دو کودک بر سر عروسک سنتی «لیلی یا بازبازک»، جرقه ساخت این عروسک و صنایع دستی روستایی به ذهنش خطور می‌کند و برای عملی شدن این طرح و دریافت مشاوره‌های لازم، با استادش تماس می‌گیرد و استاد پیشنهاد همکاری در تأسیس تعاونی تولید و عرضه صنایع دستی روستا را می دهد و همراه با برادرش برای تحقق این طرح به روستا می آیند.

ایلماه بعد از کسب رضایت روحانی مسجد به واسطه دهیار روستا، خانم ها را برای ارائه آموزش های تخصصی ساخت و عرضه صنایع دستی در مسجد جمع می‌کند. در بین خانم های روستا، مادر مهیار (دهیار روستا) که علاقه اش به ایلماه زبانزد است حضور دارد. مادر مهیار بعد از اتمام جلسه، اتفاقات جلسه را به گونه‌ای برای پسرش تعریف می‌کند که نشان دهد علاقه‌ای بین ایلماه و برادر استاد وجود دارد. مهیار به خاطر حرف های مادرش و همچنین به واسطه تحریک دوست خود و برخی از مردهای روستا عصبی می‌شود و مخالفت ها و سنگ‌اندازی‌های خود را برای راه اندازی تعاونی صنایع دستی شروع می‌کند. بنابر این طرح ایلماه شکست می خورد و استاد به شهر برمی‌گردد و ادامه ماجرا ... .

در تله فیلم «ایلماه» هنرمندانی چون آزاده قاسمی در نقش ایلماه، بابک طاهری در نقش مهیار، هوشنگ عزیزی پور در نقش امام جماعت روستا به ایفای نقش می‌پردازند.

تصاویر

امتیاز شما