امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آداب و رسوم مردم آذربایجان غربی در عید فطر

مشاهده ۲۳۳
۱۴۰۰/۰۲/۲۰- ۱۲:۵۲

صداوسیمای آذربایجان غربی به مناسبت عید سعید فطر، ویژه برنامه‌های متنوع و شادی تولید کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به این مناسبت در رادیو استانی چی چست، برنامه «بایراملیق» به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی در روزهای 23 و 24 اردیبهشت به صورت زنده  پخش می‌شود. این برنامه در روز اول تعطیلات عید فطر از ساعت 11 و در روز دوم از ساعت 18 به مدت 120 دقیقه تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه «ائوره ک لر باهاری» هم به تهیه کنندگی زهرا محمدی به صورت زنده  از ساعت 18 روز پنجشنبه با هدف ایجاد لحظات شاد معنوی از صدای آذربایجان غربی تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه با پرداختن به آداب و رسوم عید فطر، مباحث کارشناسی، گزارش، پخش قطعات طنز، نمایش کوتاه شاد، بهره مندی از ظرفیت هنرمندان استان، ارتباط با مشهد مقدس، موسیقی و پیامک های مخاطبان با موضوعات آداب و مناسک دینی مربوط به عید فطر پخش خواهد شد.

سیمای استانی آذربایجان غربی نیز ضمن پوشش کامل و پخش زنده نماز و خطبه‌های عید فطر  از محل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه، در ایام تعطیلات عید فطر با دو ویژه برنامه «ائویمیز» به تهیه کنندگی اتابک حبیبی به صورت زنده از ساعت 11:20 و «رمضان بایرامی» به تهیه کنندگی حسین جنگجو از ساعت 22 با بخش های شاد و متنوع و دعوت از هنرمندان به موضوع جشن و آئین‌های عید فطر می‌پردازد.

معاونت خبر هم ضمن اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه‌ها و مراسم عید فطر در سراسر استان، گزارش‌های متعدد خبری را نیز با موضوع عید سعید فطر تهیه و پخش خواهد کرد.

بازنشر تولیدات دیگر حوزه‌های سیما، صدا و خبر در فضای مجازی و  تولید اینفوگرافی هم از اقدامات فضای مجازی مرکز آذربایجان غربی به مناسبت عید فطر است.

 

امتیاز شما