امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سریال راهبردی تولید مرکز صداوسیمای زنجان بعد از «بچه مهندس» روی آنتن شبکه دو می‌رود
سریال راهبردی تولید مرکز صداوسیمای زنجان بعد از «بچه مهندس» روی آنتن شبکه دو می‌رود

تجربه «صبح آخرین روز» دانشمند شهید هسته‌ای

مشاهده ۳۵۱
۱۴۰۰/۰۲/۲۰- ۱۷:۵۸
تعداد بازدید:351

مجموعه تلویزیونی «صبح آخرین روز» که روایتی از زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری است، امروز در معاونت امور استان‌های رسانه ملی رونمایی شد؛ شهیدی که در دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم نقش بسیار پررنگی ایفا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید عباس فاطمی، رئیس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی در ابتدای این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تولید این مجموعه نمایشی کار پیچیده و سنگینی بود. گروه سازنده این اثر یک سال در محیطی محدود تلاش کردند تا این کار به سرانجام برسد.

وی افزود: در تولید محصولات نمایشی در رسانه ملی پرداختن به زندگی مشاهیر معاصر کمی سخت است، شخصیت‌هایی که دوستان و اعضای خانواده‌هایشان زنده هستند و این موضوع کمی اوضاع را پیچیده می‌کند. اساساً به همین دلیل هم هست که در این حوزه کمتر کاری تولید می‌شود.

فاطمی در این مراسم که با حضور خانم بهجت قاسمی، همسر شهید شهریاری برگزار شد، ادامه داد: با همکاری خانواده شهید شهریاری عزیز‌، امروز کار به ثمر نشسته است؛ خانواده‌ای که لحظه‌به‌لحظه در زمان تولید در کنار ما بودند، خانواده‌ای که زندگی آن‌ها برای همه ما الگو بوده و هست.

رئیس سیمای مرکز استان‌ها اضافه کرد: در این سریال از زمان تولد تا شهادت و همه اتفاقات زندگی شهید شهریاری به نمایش در آمده است. ملت ما همیشه قدرشناس خدمتگزاران و شهدای خود است. شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها و فخری‌زاده‌ها همه از همین خدمتگزاران بودند، اقتدار و پایداری این روزهای ما به دلیل فداکاری همین شهدای عزیز است.

فاطمی‌با اشاره به تولیدات سیمای استان‌ها افزود: همین‌جا از استانداری زنجان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی تشکر می‌کنم که تولید این مجموعه نمایشی را با همکاری خود سرعت بخشیدند، مجموعه‌ای که با یک بودجه کاملاً معمولی ساخته شد.

نتیجه ۲۱۸ روز تلاش بی‌وقفه

در ادامه این مراسم، ارتباطی با صداوسیمای زنجان برقرار شد. محسن لطیفی، دکتر لطیفی، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در این بخش از مراسم گفت: خدا را شکر ۲۱۸ روز تلاش بی‌وقفه که آغازش روز ۱۵ شهریور ۹۹ بود، امروز به نتیجه مطلوب‌ رسیده است؛ برای تولید این مجموعه از ۴۵۰ لوکیشن، ۴۰۰ بازیگر، 3000 هنرور بهره گرفته شد؛ پروژه‌ای که 1233 سکانس داشت.

وی افزود: آنچه در بضاعت خود داشتیم به میدان آوردیم و امیدواریم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

در ادامه مراسم خانم بهجت قاسمی، همسر شهید هسته‌ای مجید شهریاری اظهار کرد: از رسانه ملی تشکر می‌کنم که چنین اثر فاخری را تولید کرد. ان‌شاءالله با این نوع کارها بتوانیم فضای فرهنگی را گسترش بدهیم، زیرا هر چقدر هم که حرف زده شود، به‌اندازه چنین کارهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد. امیدوارم این اثر بهترین پاداشش را از مردم که همان اقبال عمومی است، بگیرد.

در بخش دیگری از این مراسم، سپیده خداوردی، بازیگر نقش همسر شهید شهریاری با تشکر از رسانه ملی بابت تولید این اثر گفت: حس می‌کنم که شهید بزرگوار شهریاری در تمام ساعات و لحظات تولید این اثر در کنار ما بودند. من تلاش کردم در این اثر نقش دکتر قاسمی را به‌عنوان همسری عاشق، متدین و نمونه یک زن شرقی اصیل ایفا کنم.

علمی‌فر، تهیه‌کننده سریال صبح آخرین روز هم گفت: به‌عنوان فرزند کوچک استان زنجان تشکر می‌کنم از همراهی بی‌بدیل خانواده شهید شهریاری؛ به‌خصوص مادر و همسر شهید که اگر همراهی این عزیزان نبود، حتی نطفه این کار هم بسته نمی‌شد، چه برسد به اینکه امروز به این مرحله برسیم.

در ادامه این مراسم، تبریزی، کارگردان این اثر هم گفت: برای کارنامه هنری من توفیقی بود که این اثر را ساختم. من خودم را از خانواده شهید شهریاری می‌دانم، چون از پوست و گوشت و خانواده آن‌ها هستم، چراکه در این مدت رابطه بسیار نزدیکی با آن‌ها داشتم.

در پایان این مراسم، مادر و همسر شهید هسته‌ای مجید شهریاری از پوستر یادبود شهید مجید شهریاری و سریال «صبح آخرین روز» به‌طور هم‌زمان در تهران و زنجان رونمایی کردند.

سریال «صبح آخرین روز» در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به روایت ابعاد زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری می‌پردازد که رژیم صهیونیستی با همکاری منافقین او را در سال 1389 ترور کرد.

صداوسیمای مرکز زنجان با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان این اثر را تولید کرده است.

امتیاز شما