امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

داور جایزه هنر معاصر ویستا مهمان «نگارخانه» می شود

مشاهده ۱۱۸
۱۴۰۰/۰۲/۲۱- ۰۶:۳۲

برنامه «نگارخانه» ۲۱ اردیبهشت در گفت و گو با داور چهارمین جایزه هنر ویستا، بهنام کامرانی، به تبیین معیارها، مدارک و جوایز این فراخوان می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «نگارخانه» 21 اردیبهشت، بهنام کامرانی، داور چهارمین جایزه هنر ویستا درباره جایزه ویستا و داوری آن توضیح  می دهد.
چهارمین دوره‌ جایزه‌ هنر معاصر ویستا به مانند دوره‌هاى پیشین سعی می‌کند با تاکید بر ارزیابى فکر و ایده‌ هاى امروزین هنر، شرایطى را براى معرفی، اجراى فکر و اثر برتر فراهم کند. ایده محور بودن و اهمیت به ساز و کارها و فرآیند خلق در هنر امروز ،هدفى است که این جایزه فارغ از رسانه یا جنبه‌هاى زیباشناختى دنبال کرده است، اهداف این دوره، شناسایى و معرفى طرح‌ های برتر و نوآورانه در هنر امروز ایران، اهمیت بخشیدن به نگارش طرح (پروپوزال، ایده‌ هنرى، بیانیه هنرمند، فرآیند تولید اثر، برنامه‌ریزی اجرایى و برآورد بودجه)، تولید محتوا و انعکاس رسانه‌اى طرح‌ هاى برتر به منظور غنى‌ تر کردن محتواى اثر اعلام شده است.
همچنین این برنامه نگارخانه آپادانا (کاشانه هنرهای زیبا)، نخستین نگارخانه ایران را معرفی می‌کند.

کاشانه هنری آپادانا به کوشش محمود جوادی‌ پور، حسین کاظمی، نقاش و هوشنگ آجودانی، با هزینه شخصی خود آنان در سال ۱۳۲۸ شمسی، در خیابان انقلاب نبش خیابان بهار   تأسیس شد. آثار نقاشان نوگرای ایرانی در این نگارخانه به نمایش گذاشته می‌ شد.
برنامه «نگارخانه» به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد، ساعت 21 روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

امتیاز شما