امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

راه و روش برخورد صحیح با همسر؛ در آخرین برنامه «ماه شیرین دهنان»

مشاهده ۱۳۶
۱۴۰۰/۰۲/۲۲- ۰۶:۲۶

«ماه شیرین دهنان»، ویژه برنامه افطار رادیو فرهنگ، در واپسین روز ماه مبارک رمضان به استناد آیه ۱۵ سوره نساء، طریقه برخورد صحیح با همسر را بیان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آخرین برنامه«ماه شیرین دهنان» امشب ۲۲ اردیبهشت با حضور کارشناسان مذهبی، به تفسیر و بیان نکات مهم آیه ۱۵ سوره نساء می‌پردازد.

سبک زندگی قرآنی بر مدار عدالت، احسان و اکرام می‌ گردد و هرگز هیچ گونه ظلم و ستمی هر چند به اندازه مثقال ذره ای را برنمی تابد. البته از آنجا که پیامبر(ص) دعوت به مکارم اخلاقی کرده و می‌کوشد مؤمنان را براساس آن تربیت کند، پس زندگی قرآنی نخست بر مدار اکرام و در مرتبه نازل تری بر مدار احسان و در مرتبه پست تری در مرتبه عدالت خواهد بود.
رفتار بر پایه معروف و پسندیده به معنای رفتار بر پایه همه خوبی‌ ها، خیرات و فضایلی خواهد بود که عقل و عرف و شرع آن را پسندیده می‌ شمارند. براساس قاعده طلایی «هر چه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند» انسان می‌ بایست بهترین‌ ها را برای دیگران بخواهد، آن طور که دوست دارد دیگران نیز چنین رویه و رفتاری را با او در پیش گیرند.
در تعاملات خانوادگی باید به طریق اولی اصل انصاف مراعات شود؛ زیرا بنیاد خانواده بر محبت، مودت، مهر و رحمت است که به حوزه قلب و عواطف ارتباط دارد تا آرامش و سکونت در خانواده حاکم شود و روابط خانوادگی گرم و صمیمی‌ شود، چرا که انصاف، تعامل مبتنی بر نوعی احسان، ایثار و از خودگذشتگی است تا کمتر ضرر و زیانی متوجه طرف مقابل شود که حتی ممکن است خطاکار باشد.
کارشناسی و پیام نکات اخلاقی و فرهنگی و نگاهی به برکات رمضان بر اساس آیات و روایات همراه با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن پرورش عمارت، نادر کریمیان سردشتی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان از دیگر بخش های برنامه است.
در بخش جان جانان هم با صدای استاد ساعد باقری، حکایت های اخلاقی روایت می‌ شود، رمضان ماه امید برای ظهور نیز آیتم دیگری از این برنامه است که با مضمون خودسازی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) می‌شنویم. برنامه «ماه شیرین دهنان» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی زهرا نصراللهی است که ساعت ۱۹:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز روی آنتن می رود.

امتیاز شما