امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پاسداشت زبان فارسی در رادیو تهران

مشاهده ۲۴۱
۱۴۰۰/۰۲/۲۵- ۰۸:۴۶

برنامه «کتاب شب» به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی از 25 اردیبهشت، زندگی‌ نامه و خاطرات زنده‌ یاد ابوالحسن نجفی، مولف کتاب«غلط ننویسیم» را بازخوانی می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدباقر رضایی، نویسنده و سردبیر برنامه«کتاب شب» گفت: به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی، زندگی‌ نامه و خاطرات مرحوم ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس، ویراستار، مترجم و مولف نامدار ادبیات ایران و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از شنبه 25 اردیبهشت به مدت 5 شب با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌ شود.

به گفته سردبیر برنامه «کتاب شب»، این زندگینامه و خاطرات بر اساس گفت‌ و گوها و یادداشت‌ هایی است که زنده‌ یاد نجفی با زبان خود بیان کرده است. در این روایت رادیویی زنده‌ یاد نجفی از کودکی، خانواده، دوستان، معلم‌ ها، استادان، ماجراهای درس و کتاب خواندن، کتاب نوشتن، کشته شدن برادرش، گرایش‌ های سیاسی خود، ماجراهای ویراستار شدنش، چگونگی تاسیس انتشارات نیل و ... سخن گفته است.

ابوالحسن نجفی علاوه بر کتاب«غلط ننویسیم»، مولف و مترجم کتاب‌ های بسیاری بود. «فرهنگ فارسی عامیانه»، «ادبیات چیست»، «شازده کوچولو»، «پرندگان می‌روند در پرو می‌ میرند»، «شنبه و یکشنبه در کنار دریا»، «ضد خاطرات» و «گالیگولا» از دیگر آثار او است.

برنامه «کتاب شب» به سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی زرین کشاورز و صدابرداری محسن فراهانی، ساعت 23:30 از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما