امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اهمیت روز ملی جمعیت در «خانه و خانواده»

مشاهده ۱۹۵
۱۴۰۰/۰۲/۲۵- ۱۶:۳۴

30 اردیبهشت در تقویم رسمی ایران، روز ملی جمعیت نامگذاری شده است. رادیو ایران در برنامه «خانه و خانواده» این هفته، هر روز از یک زاویه به این موضوع می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مبحث جمعیت جزء اساسی‌ ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام برنامه ریزی قلمداد می‌ شود. 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌ های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی‌ کشور به ثبت رسیده است. در این سیاست های کلی جمعیت، به مواردی مانند ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و... اشاره شده است.

برنامه «خانه و خانواده» شنبه 25 اردیبهشت به حس و حال مادران باردار و تجربه آن‌ ها از فرزندآوری می‌پردازد. در برنامه یکشنبه 26 اردیبهشت، پدران جوان از تجربیات خود از پدر شدن می‌ گویند.

در برنامه سه شنبه 27 اردیبهشت زهرا امیرآتشانی، دکترای تحقیقات آموزشی از تکامل شخصیتی والدین بعد از تولد فرزند صحبت می‌کند.

همچنین برنامه «خانه و خانواده» چهارشنبه 29 اردیبهشت با حضور ملیکا بهروش، روانشناس کودک، به موضوع شیوه‌ های آماده کردن فرزند برای تولد فرزند یا فرزندان بعدی اختصاص دارد.

برنامه «خانه و خانواده» را به تهیه کنندگی متین فیروزی و اجرای فاطمه آل عباس، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 از رادیو ایران بشنوید.

امتیاز شما