امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

خشکسالی، دغدغه شبکه استانی گلستان

مشاهده ۲۳۷
۱۴۰۰/۰۲/۲۶- ۱۳:۲۹

صداوسیمای گلستان به منظور فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب در برنامه‌های مختلف به اطلاع رسانی گسترده درباره وضعیت بحرانی منابع آب استان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظر حجت، مدیر کل صدا و سیمای استان در نشست با حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: موضوع آب و صرفه جویی از موضوعات روز و مهم است که قطعاً صدا و سیما در این امر شرکت آب منطقه‌ای را همراهی خواهد کرد. منتظر حجت افزود: این رسانه آمادگی دارد مستندهایی در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ‌سازی مصرف آب، اطلاع رسانی از پروژه‌های مهم دولت در زمینه آب رسانی استان گلستان و سایر موارد مربوط به حوزه آب تولید کند. 

سید محسن حسینی هم گفت: میزان بارش استان در 7 ماه سال آبی جاری در مقایسه با متوسط بلند مدت با کاهش 32 درصدی مواجه بوده است. همچنین در ایستگاه‌های ارتفاعات  نیز دما درطی این مدت 4 دهم درجه افزایش پیدا کرده است. وی افزود: این کاهش بارش ها وافزایش دما موجب شده است در رودخانه‌های بالادست و سرشاخه‌ها حدود 44 درصد و در ایستگاه‌های رودخانه‌های اصلی بالغ بر 65 درصد کاهش آبدهی داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در پایان از رسانه استانی و همکاری مؤثر صدا و سیما در انتقال پیام ها و  انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت آب منطقه ای که منجر به اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم می‌شود و موجبات پایدار شدن وضعیت شرایط تأمین آب استان را فراهم می‌کند، قدردانی کرد.

امتیاز شما