امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

«یک نمایش یک تجربه» فرصتی برای بازیگری در رادیو نمایش

مشاهده ۲۵۴
۱۴۰۰/۰۲/۲۶- ۱۴:۴۴

برنامه ترکیبی «یک نمایش یک تجربه» به هنرجویان بازیگری و تئاتر، این امکان را می دهد تا در رادیو نمایش بازی خود را محک بزنند و تجربه کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داریوش شهبازی، مجری کارشناس برنامه «یک نمایش یک تجربه» گفت: مراحل حضور در برنامه به این صورت است که ابتدا هنرجوها در سامانه پیامکی یا اینترنتی رادیو نمایش ثبت نام می‌ کنند و سپس در صورت تائید، یک نسخه از متون نمایش های رادیویی را دریافت کرده و  بعد از هماهنگی‌ های لازم وارد پروسه تمرین می‌ شوند.

وی افزود: از لحظه تمرین تا لحظه اجرا، کارشناسان نمایش رادیویی به صورت راهنما در کنار هنرجویان حضور دارند و نکات را به صورت آموزشی در اختیار آنها قرار می دهند. بعد از تمرینات لازم، زمان ضبط نمایش تعیین شده و پس از آن کار به همراه تیم حرفه ای ضبط می‌ شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: در حین اجرا نیز نقاط قوت و ضعف هنرجویان را کارشناس برنامه، جهانشاه آل محمود، پیشکسوت رادیو، به آنها گوشزد می‌ شود که این نکات، هم برای شنوندگان و علاقه مندان نمایش رادیویی و هم برای هنرجویان بازیگری، از جذابیت های آموزشی خاصی برخوردار است.

وی در پایان تأکید کرد: در برنامه «یک نمایش یک تجربه» معمولا هنرجوها با چالش های بسیاری که مهمترین آن میزانسن میکروفن‌ ها، هماهنگی با افکتور و تخیل بالایی که در نمایش رادیویی نیازی اصلی است، رو به رو می‌ شوند و این باعث می‌ شود که تجربه جذابی را به عنوان یک بازیگر تجربه کنند. 

برنامه «یک نمایش یک تجربه» به تهیه کنندگی امیر هوشنگ کریم نیا، اجراکارشناسی جهانشاه آل محمود و داریوش شهبازی، صدابرداری جعفر جودتی و افکتوری محمدرضا قبادی فر، روزهای پنجشنبه و جمعه‌ ساعت ۱۶:۱۵ از رادیو نمایش روی آنتن می رود.

 

امتیاز شما