امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی بحران کلمبیا در «سنتر» هیسپان تی وی

مشاهده ۲۱۷
۱۴۰۰/۰۲/۲۸- ۱۲:۳۳

برنامه این هفته «سنتز» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به بررسی اعتراضات مردمی و گروه‌های کارگری و اجتماعی علیه طرح دولت کلمبیا برای اصلاح نظام مالیاتی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سنتز» دراین قسمت به تحولات کلمبیا در سه هفته گذشته اختصاص دارد. «سنتز» که به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می‌پردازد، در این قسمت به سراغ کلمبیا در سه هفته گذشته رفته است. کلمبیا اخیرا شاهد موج اعتراضات مردمی و گروه‌های کارگری و اجتماعی بوده که علیه طرح دولت برای اصلاح نظام مالیاتی با هدف جبران کسری بودجه مطرح شده است. معترضان، این طرح را عامل فشار مضاعف به مردم می دانند که به دلیل بحران کرونا مشکلات فزاینده ای را تجربه کرده اند. هر چند رئیس جمهور کلمبیا از پس گرفتن لایحه اصلاح مالیاتی خبر داد، طرح دیگری را جایگزین کرد که همچنان مورد اعتراض قرار دارد.

در این برنامه همچنین از نگرانی سازمان‌های بین المللی و مخالفان دولت مبنی بر توسل به زور دولت برای پایان دادن به راهپیمایی‌ها و سرکوب شدید مردم صحبت می‌شود. برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی وی، به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه 30 اردیبهشت ساعت 4:00 بامداد به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 11:00و20:00 و روز جمعه ساعت13:00 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما