امروز دوشنبه  ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

قول مساعد معاون میراث فرهنگی برای احیای مجموعه رادیویی ارگ

مشاهده ۲۸۰
۱۴۰۰/۰۲/۳۰- ۱۳:۲۲

معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پردیس ارگ معاونت صدا، قول مساعد داد تا برای احیای ساختمان‌ های ارگ و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، همکاری های لازم را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هیأت همراه از پردیس ارگ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند که بهانه این دیدار، بررسی امکانات برای تأسیس موزه صدا و سیما بود. همچنین وی ضمن بازدید از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، با هنرمندان و فرایند تولید نمایش رادیویی نیز آشنا شد.

در ادامه این بازدید، معاون میراث فرهنگی، ارگ رادیو را از قدیمی ترین بنای موجود رسانه ملی و میراث فرهنگی ملی دانست و قول مساعد داد برای احیای مجموعه ساختمان‌ های ارگ و ساختمان‌ های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، همکاری‌ های لازم را انجام دهد.

محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش نیز در این دیدار، بر اهمیت و لزوم حفظ مجموعه هنرهای نمایشی رادیو به عنوان یکی از میراث های مهم فرهنگی و ملی از نظر سرمایه انسانی و میراث ساختمانی تأکید و ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌ ها و عقد تفاهم نامه فی مابین، مجموعه تاریخی ارگ و ساختمان‌ های مربوط به اداره کل هنرهای نمایشی رادیو حفظ شده و ارتقاء یابد.

امتیاز شما