امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«یادداشت های خرمشهر» را از زبان داریوش مؤدبیان بشنوید

مشاهده ۲۳۰
۱۴۰۰/۰۳/۰۲- ۰۹:۴۶

داریوش مودبیان، فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مترجم در برنامه «عشق کتاب»، کتاب «یادداشت های خرمشهر» به نویسندگی شهید بهروز مرادی را نقد می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،به نقل از  خبرگزاری فارس، داریوش مودبیان، فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مترجم امروز مهمان برنامه «عشق کتاب» است که ساعت 16 و 30 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

برنامه «عشق کتاب» به تهیه کنندگی سارا شریفی روزهای یکشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود. فردا قرار است کتاب یادداشت های خرمشهر به نویسندگی شهید بهروز مرادی نقد شود. همچنین داریوش مودبیان فیلمنامه نویس، کارگردان، بازیگر و مترجم در برنامه حضور دارد و در این زمینه صحبت خواهد کرد.

این برنامه برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود و هدف آن گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم و ترویج کتابخوانی است. «کتاب امروز»، «کتاب باز» از بخش های این برنامه و دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس آن است.

کتاب «یادداشت های خرمشهر» مجموعه یادادشت ها و نامه‌های شهید بهروز مرادی است. بهروز مرادی اصالتاً اصفهانی بود اما در خرمشهر بزرگ شد و هنگام آغاز جنگ با بقیه رزمندگان در دفاع از خرمشهر همراه شد. بهروز نقاش زبردستی بود. تابلوی معروف «به خرمشهر خوش آمدید. جمعیت، ۳۵ میلیون نفر» از کار های خلاقانه اوست.

شهید «بهروز مرادی» را باید قلم سرخ مقاومت خرمشهر نامید. او یکی از جوانان همین شهر بود که با افتادن اولین آجر از دیوار های خرمشهر سنگینی اسلحه را روی شانه اش احساس کرد و تا آزادی خرمشهر و از آن جا تا کربلای پنج آن را زمین نگذاشت. قلم او و مکتوباتش ، امروز الهام بخش بسیاری از کسانی است که می خواهند بدانند در آن روزهای آتش و خون بر این مردم چه گذشت.

امتیاز شما