امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آزادسازی خرمشهر به روایت هیسپان تی‌وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان جهان

مشاهده ۲۳۰
۱۴۰۰/۰۳/۰۳- ۱۵:۵۳

شبکه هیسپان تی وی در این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ » به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر، این واقعه بزرگ را برای مخاطبان اسپانیایی زبان خود به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «این هفته در تاریخ» که به مرور مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادهای مرتبط را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان توضیح می دهد، در این برنامه به موضوعات آزادسازی خرمشهر و خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان می‌پردازد.

در بخش نخست این برنامه و به مناسبت فرارسیدن ایام آزادسازی خرمشهر، استقامت ها، پایداری‌ها، مجاهدت ها و مشق عشق رزمندگان عملیات بیت المقدس و آزادی این شهر از چنگال دشمن به تصویر کشیده می‌شود. فتح خرمشهر یکی از حماسه‌های مهم دوران دفاع مقدس به شمار می رود که رزمندگان اسلام توانستند پس از ۱۹ ماه شهر را از چنگ نیروهای متجاوز آزاد کنند. در ادامه برنامه، با  نمایش تصاویری از لحظه کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکا به دست پلیس آمریکا، به اعتراض های مردمی آمریکا نسبت به خشونت پلیس در قبال سیاهپوستان پرداخته می‌شود. اعتراضاتی که در آن افراد معترض، با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «جان سیاهپوستان مهم است»، نسبت به بی‌عدالتی‌ها در آمریکا به خیابان آمدند.

برنامه«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه‌های شبکه هیسپان تی وی است که از دوشنبه هر هفته تا یکشنبه هفته بعد در چند نوبت از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما