امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

سفر«ایرانگرد» به سیراف در قاب هیسپان تی وی

مشاهده ۴۱۲
۱۴۰۰/۰۳/۰۳- ۱۵:۵۵

مستند «ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی و اجرای جواد فارابی به شهر سیراف و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «ایرانگرد» که با نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور، مخاطبان خود را به میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران می‌برد، در این قسمت شهر سیراف در استان بوشهر را برگزیده است.

سیراف شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر و یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی این استان محسوب می‌شود. سیراف یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بود. این شهر باستانی با معماری خاصی خود بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور است. همچنین، گورستان‌های بازمانده از پیروان دین‌های گوناگون در این شهر باستانی نشانگر آزادی دینی این بندر ایرانی کهن است. با توجه به حضور تمدن‌ها، ادیان و مذاهب مختلف و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر، سیراف را شهر گفت و گوی تمدن‌ها نیز می نامند. هم اکنون چهار اثر تاریخی سیراف شامل قبور سنگی و چاه‌ها، گور سیبویه، مسجد جامع و قلعه نصوری به ثبت ملی رسیده است.

مستند « ایرانگرد» محصول شبکه یک سیما، با زبانگردانی اسپانیایی، روز چهارشنبه پنجم خردادماه ساعت 04:00بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00 و 20:00 و روز پنجشنبه ساعت 13:00 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده است.

امتیاز شما