امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

۴۰ چهره سیاسی کشور در یک برنامه انتخاباتی

مشاهده ۲۱۶
۱۴۰۰/۰۳/۰۴- ۰۸:۵۷

امیر قربانی تهیه کننده برنامه «مجری» از ویژگی‌های این برنامه انتخاباتی گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،امیر قربانی تهیه کننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه «مجری» گفت: ایده اولیه برنامه «مجری» از مدیریت شبکه ۵ مطرح شد و با تشکیل اتاق فکر، چگونگی پردازش موضوعی بخش‌های مختلف برنامه‌ را طراحی کردیم، اما شدت گرفتن مسئله کرونا دست ما را تا حد بسیاری بست. برای مثال می‌توان به انتخاب لوکیشن برنامه اشاره کرد که ایده‌های بسیاری مطرح شد، اما نهایتا مجبور به انتخاب یک سالن شدیم.

وی ادامه داد: در برنامه مجری بنا داریم نشان دهیم جریان‌های سیاسی کشور علیرغم اختلاف نظرها، دعوا و تنش و درگیری با هم ندارند. کمااینکه در برنامه دوم، آقای آصفی به این موضوع اشاره می‌کند. ضمن این مسئله، به دنبال ارائه راهکار برای انتخاب اصلح توسط مردم هستیم.

قربانی عنوان کرد: انتخاب ۳ یا ۴ مهمان از بین چهره‌های مطرح و جریان‌های سیاسی مختلف، کنار هم نشاندن آن‌ها از حیث زمان مشترک و جلوگیری از ایجاد اختلاف، به طرزی باورنکردنی سخت، طاقت فرسا و استرس زاست. از حیث موضوع هم ما ۲ تیم تحقیق و یک اتاق کارکشته را ماه‌ها قبل برای انجام یک تحقیقات بنیادین فعال کردیم.

وی افزود: در این برنامه از حدود ۱۵۰ چهره برتر سیاسی دخیل در ادوار مختلف انتخابات که در طول مراحل تحقیق اسامی آن‌ها احصا شده بود، ۴۰ نفر به عنوان مهمان در ۱۳ برنامه حضور یافته و با یکدیگر به گپ و گفت پرداختند.

قربانی اظهار کرد: انتخاب آقای آصفی از دل مشورت‌های تیم اتاق فکر بیرون آمد. چهره‌ای که هم بتواند روی مباحث تاریخی و خاطرات و رویداد‌ها مسلط باشد و هم به عنوان یک سیاستمدار بی طرف و معتدل، آشنایی کافی با روحیات و خاطرات مهمان‌ها را نیز داشته باشد. ما به دنبال پشت سر گذاشتن خط قرمز‌ها نیستیم و آنچه برای ما مهم است، یادآوری برخی نکات و خاطرات مغفول مانده از گذشته در جهت انتخاب صحیح مردم برای انتخابات پیش رو است.

این تهیه کننده بیان کرد: انصافا همکاری سازمان برای دعوت از چهره‌های مختلف با دیدگاه‌های سیاسی گوناگون مثال زدنی بود و از طرف دیگر مطالبه عمومی هم این است که رسانه ملی این دست گفت‌وگو‌ها و برنامه‌های وحدت آفرین را در طول سال به صورت مداوم دنبال کند. بنده هم از همین جا از همه دوستانی که لطف داشتند و اجازه دادند این برنامه، نظرات طیف‌های مختلف سیاسی را به نمایش درآورد، تشکر می‌کنم.

فکر کارکشته را ماه‌ها قبل برای انجام یک تحقیقات بنیادین فعال کردیم

امتیاز شما