امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

چاپ کتاب«اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» در نشر دین و رسانه

مشاهده ۱۹۶
۱۴۰۰/۰۳/۰۴- ۰۹:۲۷

نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما، کتاب «اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» به قلم غلامحسین عیوضی و دکتر عبداله جلالی به رشته تحریر درآمده و به همت اداره‌کل پژوهش های اسلامی رسانه چاپ شده است.

در چکیده این اثر می‌ خوانیم:
 از میان ارتباطات اجتماعی، مناظره از بهترین اشکال انتقال مفاهیم است که منشأ رویش هایی در تاریخ زندگی بشر شده است. در این سیر تاریخی شیطان همواره در تلاش بوده تا در این شکل ارتباطی اختلال ایجاد کند.
رشد فزاینده وسایل ارتباط جمعی، دسترسی بشر به پیام حق را سخت تر کرده است. در سایه غرب، سرمایه داری بر اعظم رسانه‌ های جریان ساز، هیچ منشور اخلاقی ناظر به این شکل ارتباطی به چشم نمی‌ خورد. در کشور ما به خصوص رسانه ملی که پرمخاطب و تاثیرگذار است، نیاز به منشوری از بایسته‌ های اخلاقی مناظره‌ های رسانه ای کاملاً محسوس است. در فصل اول کتاب «اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» کلیاتی در معانی مختلف اخلاق و انواع مناظره و گفت و گو بیان شده است. در فصل دوم بایسته‌ های اخلاقی مشترک بین مناظره کنندگان، مجری، مخاطبان و برگزار کنندگان مناظره رسانه ای به اختصار آمده و در فصل سوم این کتاب نیز بایسته‌ های اخلاقی اختصاصی بررسی شده اند.

امتیاز شما