امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

کشف رمز و راز سرزمین سحرآمیز ژاپن در «چهارسوی علم» شبکه4

مشاهده ۵۰۹
۱۴۰۰/۰۳/۰۸- ۱۳:۴۸

مجموعه مستند جدید «ژاپن; بین زمین و آسمان» شنبه 8 تا دوشنبه 10 خرداد، در قالب برنامه «چهارسوی علم»، ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند جدید سه قسمتی ( ژاپن؛ بین زمین و آسمان - japan; between earth and sky) تولید سال ۲۰۱۸ کشورهای ژاپن و فرانسه است که در سه اپیزود از شنبه 8 خرداد هرشب ساعت 22 روی آنتن خواهد رفت.
این مجموعه مستند که در گونه «بوم نگار» توسط تلویزیون NHK تولید شده، ویژگی‌های جغرافیایی و طبیعت خاص جزایر بزرگ ژاپن همچون هوکایدو، توکیو، اوزاکا، کیوتو، هیروشیما و...، تاریخ کهن و مدرن، و ویژگی‌های مردم شناسی این سرزمین را مورد بررسی قرار می دهد و ما را به یک سفر کشف سوق می دهد، با تصاویر 4K  و عکس های هوایی تماشایی ژاپن این سرزمین کمتر شناخته شده را، را به تصویر کشیده است. این سه فیلم از شمال به جنوب ژاپن، رمز و راز برخی از زیباترین مکانهای کشور ، تماشای عالی طبیعت و تعادل لطیف حاکم بر ژاپن بین سنت و مدرنیته را آشکار می‌کند.
در اپیزود اول «جزیره برفی» خواهیم دید: ژاپن ، سرزمین طلوع خورشید ، با پانوراماهای ساخته شده توسط آتشفشان‌ها و سنت ها ، یک قدرت اقتصادی قدرتمند بین المللی است. در شمال این کشور، هوکایدو ، یکی از چهار جزیره بزرگ که مجمع الجزایر ، سرزمین باستانی و مقدس مردم آینو را تشکیل می دهد ، یک بهشت طبیعی و وسیع. این سفر در چهار فصل سال ، بین زمین و آسمان ، آتشفشان‌ها و دریاچه‌های مسطح ، داستان منحصر به فرد افرادی را می‌گوید که با طبیعت یکسانی زندگی می‌کنند.
در اپیزود دوم با عنوان « جزیره کوه»، زندگی صمیمی مردمی را خواهیم دید که در دامنه کوه فوجی، بزرگترین و پرجمعیت ترین مجمع الجزایر تاریخ را رقم زدند. این منطقه که در اثر زلزله و جنگ آسیب دیده است، قلمرو پایتخت توکیو است.
در اپیزود سوم «جزیره آبی» شاهد جزایر جنوبی ، شیکوکو، کیوشو و اوکیناوا مهد معنویت ژاپن هستیم. این سفر بین دریا و آسمان برای کشف جزایر عرفانی و وحشی جنوب چهره یک ژاپن مخفی را آشکار می‌کند.
برنامه«چهار سوی علم» به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ساعت 22 یک مستند جذاب و دیدنی و البته بکر و جدید را از سراسر دنیا تقدیم علاقمندان و مخاطبان شبکه چهار می‌کند.

ویدئوها

امتیاز شما