امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی ابعاد سه رویداد بزرگ تاریخی در شبکه استانی سهند

مشاهده ۲۷۳
۱۴۰۰/۰۳/۱۲- ۱۲:۳۲

صدا و سیمای آذربایجان شرقی همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، سالروز قیام خونین 15 خرداد و همچنین شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده که تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو آذربایجان شرقی علاوه بر پرداختن به این سه مناسبت تاریخی، در برنامه‌های روتین خود برنامه­ های متنوع دیگری را هم تدارک دیده است. برنامه «سؤنمز گونش» ویژه روز 14 خرداد به تهیه کنندگی رسول حسینی کیا و برنامه «بقیع عطری» ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) به تهیه کنندگی فرخنده تبرسخن روی آنتن می رود. این ویژه برنامه‌ها از ساعت 10 صبح به مدت 120 دقیقه پخش می‌شوند. گزارش و تلفن‌های مردمی، مباحث کارشناسی، گزیده‌هایی از کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و ارتباط با شهرستان‌ها از بخش های این دو برنامه است. همچنین قرار است روز 15 خرداد مصادف با قیام تاریخی مردم در حمایت از حرکت انقلابی امام خمینی (ره) ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز قم رله شود.

 سیمای استانی سهند هم در روزهای 14 تا 16 خرداد برنامه­ های «چای نبات»، «عائله»، «بورا ایران»،  «تبریزیم» و «گئجه لر» را به صورت ویژه روی آنتن می‌برد. همچنین ویژه برنامه «صراط» به تهیه کنندگی بشیری در شب شهادت امام صادق علیه السلام تقدیم مخاطبان شبکه سهند می‌شود.

رادیو برون مرزی تبریز هم برنامه‌های مختلفی چون «قیزیل سقاخانا»، «مشکات»، «سلام دینله ییجی»، «چراغ»، «یسزه سلام»، «روح الله»، «قانلی قیام»، «اسلام غنچه لری»  و نمایش رادیویی «روح الله» را برای بزرگداشت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام حسینی مردم ایران در 15 خرداد و همچنین شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تدارک دیده است. این برنامه‌ها با محوریت شخصیت اجتماعی، معنوی و عرفانی حضرت امام، چرایی شکل گیری قیام ایشان در سال 1342 و  رحلت جانسوزشان در 14خرداد روی آنتن می روند. پرداختن به ابعاد مختلف زندگی امام جعفر صادق علیه السلام و نقش ایشان در تربیت و پرورش شاگردان و دانشمندانی بی نظیر در دنیای اسلام از دیگر آیتم های ویژه‌ برنامه‌های رادیو برون مرزی تبریز است که تقدیم مخاطبان آذری زبان جمهوری آذربایجان و منطقه باکو و قفقاز می‌شود.

معاونت اطلاعات و اخبار هم در کنار پوشش رویدادهای استان، در این ایام دو گزارش خبری در تبیین اندیشه‌های امام راحل و قیام 15 خرداد تولید کرده که از بخش های مختلف خبر استانی و سراسری پخش می‌شود. 

تهیه اینفوگرافی، موشن گرافی، ویدئوکلیپ و نماهنگ با موضوع ارتحال امام خمینی و تشییع بی نظیر ایشان، قیام خونین 15 خرداد و همچنین روایات و فرمایشات گهربار امام جعفر صادق علیه السلام نیز بخشی از تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی صدا و سیمای آذربایجان شرقی برای این ایام درنظر گرفته شده است.

تصاویر

امتیاز شما