امروز دوشنبه  ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

نسخه آزمایشی

جام جم؛ چراغ هایی که خاموشی ندارند

مشاهده ۱۲۰
۱۴۰۰/۰۳/۱۵- ۱۰:۰۴
در رسانه ملی از ماه‌ها قبل تلاش برای برگزاری انتخاباتی پر شور و کمک به مردم برای انتخاب اصلح آغاز شده است و هرچه به انتخابات نزدیک تر می‌شویم تکاپوی همکاران ما بیشتر و بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در  آستانه برگزاری اولین مناظره نامزدها در تلویزیون گزارشی توصیفی از این تلاش را از قلم یکی از همکاران خبرنگارمان می خوانیم:

چراغ های ساختمان‌های  تولید شهدای رادیو جام جم و ساختمان شیشه ای  این روز ها روشن تر از همیشه است. همه از طلوع آفتاب تا پاسی از شب درگیرند. برخی از نامزد ها برای حضور در رادیو و تلویزیون صبح زود می آیند و ضبط برخی از برنامه‌ها و مراحل فنی پس از آن تا نیمه‌های شب طول می‌کشد.
 اهالی ساختمان‌های 13طبقه یا همان تولید شبکه خبر و ساکنان ساختمان شیشه ای این روز ها به اصطلاح روز و شب خود را نمی فهمند .آنچه روی آنتن می رود از برنامه تولیدی  تا خبر و...چند دقیقه از بهترین تصاویر و صحبت ها از ساعت ها زمان صرف شده برای پیش تولید تولید و پس تولید هر برنامه تلویزیونی است.
 ساختمان تولید این روز ها چهره‌های سیاسی و رسانه ای بیشتری را به خود می‌بیند. از گفتگو با دوربین نامزد ها ی شبکه یک تا گفتگو با جوانان شبکه سه و چندین برنامه دیگر  در این ساختمان تولید می‌شود .
بزرگ ترین استودیو رسانه ملی هم که تا دو روز دیگر میزبان اولین مناظره نامزد ها خواهد شد در همین ساختمان قرار دارد.
آن تک صندلی برنامه شبکه یک یک تا دو ساعت میزبان هر نامزد است و استودیو های تجهیز شده دیگر هم میزبان برنامه‌های  قانونی متنوعی با موضوع  انتخابات   می‌شوند.
ده‌ها جوان رسانه ای و هنرمند در کنار با تجربه‌های این عرصه هم در آن سوی دوربین‌ها سعی در به تصویر کشیدن بهترین‌ها دارند.
اما بیرون از این استودیو ها خبرنگارانی هستند که مسئولیت پوشش برنامه نامزد ها را بر عهده دارند.
گاهی باید یک تا دو ساعت بر دیوار های مجاورتکیه بدهند یا روی پله‌های داخل بنشینند تا ضبط برنامه به پایان برسد.
نامزد ها پس از ضبط هر برنامه در مقابل چند دوربین و چند خبرنگار قرار می‌گیرند.
یکی از دغدغه‌های نامزد ها می‌پرسد و دیگری از کارنامه و برنامه آنها.یکی از تضمین برای تحقق شعار ها و دیگری از
کیفیت برنامه‌ها
آنچه در صحبت های همه نامزد ها درباره رسانه ملی به چشم می خورد اذعان به حجم بالای تولیدات نسبت به دوره‌های گذشته است
آقایان جلیلی رضایی  رییسی زاکانی قاضی زاده‌هاشمی مهر علیزاده و همتی معتقدند وقت زیادی را برای مطالعه مشورت و تحقیق برای  آمادگی برای حضور در برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی می‌گذارند و این برنامه‌ها سهم قابل توجهی در افزایش آگاهی مردم نسبت به نامزد ها دارد.
علاوه بر ساختمان تولید ساختمان پخش قدیم هم روز های شلوغ تری را می‌گذراند محوطه شبکه خبر محوطه استودیو جام جم و...تقریبا هر روز نامزدی را به خود می‌بیند و از صحبت های با موضوع  سیاست و اقتصاد تا مردم و معیشت آنها می‌شنود .
از ساختمان‌های سیما که کمی آنطرف تر بیاییم به ساختمان شهدای رادیو می رسیم.جایی که صدای نامزد های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوار بر امواج  رادیو و در قالب برنامه‌های مختلف به گوش مخاطبان می رسند.
آنجا هم بازار پرسش و پاسخ پس از هر برنامه داغ است.
در بخش دیگری از ساختمان شهدای  رادیو استودیو های معاونت فضای مجازی رسانه ملی تجهیز شده اند.7استودیو مجزا برای 7نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
اینجا هم فرصتی دیگر است برای ارائه برنامه نامزد ها اینبار بر بستر فضای مجازی ؛
  بر خلاف ساختمان تولید شهدای رادیو و شبکه خبر که معمولا از طلوع تا غروب آفتاب میزبان رییس جمهور آینده ایران می‌شوند خروجی تولیدات  ساختمان شیشه ای را شب ها جدی تر می توان دنبال کرد.
از اهم صحبت نامزد ها تا درد و دل مردم با آنها در قالب بسته‌های خبری تا گفتگوی تفصیلی با نامزد ها و نماینده شأن در گفتگوی ویژه خبری.
پایان گفتگوی ویژه خبری برای بسیاری آغاز فعالیت هایشان است.
  افرادی هستند که باید برای تنظیم انتشار و یا تدوین آنها برای ارایه در روز های آینده بیدار باشند و این سیر تولید و پخش چه در برودکست و چه بر بستر فضای مجازی شبانه روز ادامه دارد.
همه اینها با یک هدف و انگیزه اتفاق می افتد ارتقا سواد رسانه ای مخاطبان برای حضور آگاهانه و پر شور در مهم ترین انتخابات پیش رو؛برای رقم خوردن حماسه ای دیگر اینبار در ۲۸خرداد۱۴۰۰

سحرقناعتی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما