امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیمای زنجان
ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیمای زنجان

همگام با حماسه حضور مردمی در 28 خرداد

مشاهده ۱۳۳
۱۴۰۰/۰۳/۱۷- ۱۵:۴۰
تعداد بازدید:133

مدیرکل صدا و سیمای زنجان از تمهیدات لازم رسانه استانی به منظور انعکاس حماسه حضور مردم ولایتمدار استان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محسن لطیفی با اشاره به بسیج تمام نیروها و امکانات مرکز به این منظور تصریح کرد: برنامه‌های انتخاباتی شبکه استانی زنجان از اواسط فروردین ماه با شیب ملایم آغاز شده و تا روز انتخابات و نمایش حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی ادامه دارد. 

به این منظور شبکه اشراق در قالب ویژه برنامه ای با عنوان «بیر لیک» که هر هفته در دو قسمت 25 دقیقه ای تولید می‌شود، به صورت گفت و گوی استودیویی با حضور کارشناسان، به بررسی محورهای ظرفیت شوراهای شهر، کارکرد و نقش و جایگاه شورای شهر و شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی می‌پردازد. برنامه «انتخاب اصلح» هم به صورت هفتگی در دو قسمت 25 دقیقه ای با محوریت انتخابات ریاست جمهوری با حضور استادان دانشگاه و صاحب نظران سیاسی، به تبیین آثار حضور مردم در تعیین سرنوشت خود، نقش مردم در انتخاب اصلح و خنثی سازی توطئه‌ های دشمنان می‌پردازد و در ادامه هم نگاهی به اختیارات قانونی ریاست جمهوری دارد. برنامه «گلجاق» با هدف ترغیب و تشویق حضور مردم روستا به خصوص جوانان در انتخابات و معرفی پتانسیل های روستاها، گفت و گو با دهداران و بخشداران در خصوص ظرفیت های مختلف روستایی هر هفته در 5 قسمت 20 دقیقه ای روی آنتن می رود. همچنین  جنگ شبانه « ائل گوجی» از تاریخ 17 خرداد از ساعت 22 روزهای شنبه تا پنجشنبه با آیتم های متنوع انتخاباتی به صورت زنده از شبکه اشراق در حال پخش است. ویژه برنامه تولیدی «بورا-ایران» هم در 13 قسمت 40 دقیقه ای با موضوع نقش انتخاب اصلح در اقتدار کشورمان تقدیم حضور بینندگان خواهد شد.

برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مختص استان زنجان  به این شرح راس ساعت 16 از شبکه اشراق پخش خواهد شد: برنامه‌های آقای سعید جلیلی دوشنبه 17خرداد، آقای عبدالناصر همتی سه شنبه 18 خرداد، آقای محسن میرعلیزاده چهارشنبه 19 خرداد، آقای امیرحسین قاضی زاده‌ هاشمی‌پنجشنبه  20 خرداد، آقای علیرضا زاکانی جمعه 21 خرداد، آقای محسن رضایی شنبه  خرداد 22 و آقای سید ابراهیم رئیسی یکشنبه 23  خرداد ماه.

همچنین معاونت سیما با همکاری و پشتیبانی معاونت فنی مرکز  در روز برگزاری انتخابات با استقرار دو واحد سیار و اکیپ های پرتابل در نقاط مختلف شهر از ساعت 7 صبح تا پایان فرایند انتخابات، این حماسه ملی را پوشش خواهد داد، برقراری ارتباط زنده با نقاط مختلف استان، ارتباط مستقیم متعدد با ستاد انتخابات استان، ارتباط زنده تصویری با شعبات اخذ رأی در مناطق مختلف شهر زنجان، اعزام گروه ویژه مستندسازی و تولید نماهنگ، پوشش تصویری انتخابات روستاها و حضور کارشناسان و هنرمندان مختلف در طول برنامه از آیتم های این ویژه برنامه زنده تلویزیونی است. پخش سیما هم آیتم ها و برنامه‌های متعددی را تدارک دیده که در لابه لای این برنامه زنده پخش می‌کند.

رادیو استانی هم ویژه‌های متعددی را برای انتخابات تدارک دیده و در حال پخش دارد. ویژه برنامه «وحدت نغمه سی» از جمله این برنامه‌هاست که با موضوع آشنایی شنوندگان با حدود وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی‌ شهر و روستا و بررسی انتخابات در سایر کشور ها با حضور کارشناسان امر به صورت روتین هر هفته در6 برنامه 25 دقیقه ای از ساعت 19 پخش می‌شود. دیگر برنامه رادیو «آیدین گلجاق» است که در گفت و گو با کارشناسان درباره اهمیت مشورت در انتخاب، روحیه تعاون در جامعه، انتخاب اصلح و جایگاه مهم ریاست جمهوری در اداره جامعه و خدمت رسانی به مردم بحث و تبادل نظر می‌کند این برنامه هم هر هفته در 3 برنامه 40 دقیقه ای از ساعت 16 به سمع مخاطبان می رسد. همچنین مسابقه تلفنی «024 » هم با موضوع انتخاب اصلح در تمام روزهای هفته به مدت 25 دقیقه از ساعت 11 صبح همراه شنوندگان است.

در برنامه‌های متمرکز معاونت اطلاعات و اخبار  هم که از نیمه دوم دی ماه سال گذشته و در مرحله بسترسازی تا 29 اسفند ماه با آیتم هایی مانند شهر خبر، بیراینه بیر جوالدوز، بسته‌های خبری و ارتباطات زنده تداوم داشت، سعی شده با مطرح کردن پروژه‌های نیمه تمام، ضمن بررسی ظرفیت های توسعه محور استان بر الزام مسئولان به پاسخگویی مطالبات بر حق تأکید شود. همچنین در دوره تبیینی که از 29  اسفند آغاز و تا سیزدهم اردیبهشت ادامه داشت با تداوم سرفصل های دوره قبل، بسترسازی مناسب جهت گفتمان انتخاباتی مناسب با آیتم گزارش مردمی انجام شد. در ضمن در دوره تبلیغی که از 14اردیبهشت تا 12 خرداد بود، علاوه بر سرفصل های یاد شده، آیتم صندلی داغ به مجموعه‌های خبری اضافه شد تا به تبیین جایگاه شوراهای اسلامی‌ بیشتر پرداخته شود. همچنین تولید و پخش 8 گزارش فاخر برای تشویق مردم به حضور آگاهانه در انتخابات در دستور کار همکاران این معاونت قرار دارد.

 در روز انتخابات نیز با اختصاص 10 بخش خبری سیما و 10 بخش خبری صدا به موضوع انتخابات، پوشش خبری انتخابات شهرها و روستاهای استان، تولید چهار گزارش ویژه خبری با عنوان سر قرار، تولید سه گزارش موضوعی و گفت و گوی زنده اخبار مراحل مختلف انتخابات را پوشش خبری داده خواهد شد. پس از پایان رأی گیری هم شور همدلی مردم در بخش های خبری منعکس و آیتم «حالا نوبت شماست» پخش می‌شود تا رقابت ها به رفاقت ها مبدل شود.

معاونت مجازی هم با تولید و انتشار 30 قطعه موشن گرافیک، 30 قطعه پوستر، 5 قطعه اینفوگرافیک، 20 قطعه فتوکامنت، 10 قطعه پادکست، یک قطعه کمیک موشن، برگزاری 10 قسمت مسابقه «انتخابات1400» و نیز با بازنشر تولیدات سیما و صدا شامل 100 ویدئو، 10 نماهنگ، 30 پادکست و 20 کلاکت از فایل های مسابقه کشوری 6 + 13 و نیز «طراحی صفحه انتخابات 1400»در سایت صدا و سیمای زنجان، همراه مخاطبان در فضای مجازی است.

امتیاز شما