امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به وزارت ارتباطات و فناوری در «کابینه»

مشاهده ۲۰۰
۱۴۰۰/۰۳/۲۴- ۱۰:۰۶

برنامه «کابینه» رادیو اقتصاد، امروز چالش های پیش روی وزارت ارتباطات و فناوری و مشکلات شبکه ملی اطلاعات را تبیین می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اهمیت فناوری اطلاعات و نقشی که این فناوری در توسعه اقتصاد بهبود و ارتقاء سطح زندگی انسان دارد، برکسی پوشیده نیست. امروزه تقریبا در تمامی دستگاه‌ های کشور، پروژه‌ های فناوری اطلاعات و یا مبتنی بر فناوری اطلاعات مشاهده می‌شود. در برنامه پنجم توسعه کشور، بخش فناوری اطلاعات به طور اساسی دیده شده و تامین سهم دو درصدی ict از تولید ناخالص کشور هدف گذاری شده و برای اغلب دستگاه‌ ها به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی اصلی زیرساخت فناوری اطلاعات کشور، وظایفی درنظر گرفته شده است.

براین اساس طی چندسال گذشته فعالیت های مختلفی در این وزارتخانه انجام شده است که از مهم ترین آنها می توان به پروژه‌ های افزایش پهنای باند اینترنت، راه اندازی نسخهIPV۶، تجهیز شبکه هسته IP/MPLS، راه اندازی مرکز داده طرح سیستم عامل بومی و پروژه ملی ایجادو راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد. شبکه ملی اطلاعات را به جرات می توان بزرگترین پروژه کشور در حوزه فناوری اطلاعات فرض کرد که اجرای آن می تواند فضای مجازی کشور را متحول کند.
در برنامه «کابینه» 24 خرداد، کارشناسان درباره چالش های پیش روی وزارت ارتباطات و فناوری و مشکلات شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنند.
ویژه برنامه انتخاباتی «کابینه» از ساعت ۱۷:۵ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو اقتصاد موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز پخش می‌ شود.

امتیاز شما