امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رادیو صبا با دستی پر به استقبال تابستان می رود

مشاهده ۴۷۳
۱۴۰۰/۰۳/۲۴- ۱۲:۴۹

مدیر شبکه رادیویی صبا از اضافه شدن یازده برنامه جدید تابستانی به جدول پخش و تحول در برنامه‌ های این شبکه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیویی صبا گفت: با توجه به اینکه جامعه پس از پشت سرگذاشتن بحران کرونا و هیجانات ناشی از انتخابات، نیازمند فضای آرامش بخش و شاد است، رادیو صبا برای ایفای نقش خود در قالب ماموریت های ابلاغی به شبکه، برنامه‌ های شاد و جدیدی طراحی کرده است و  بادستی پر به استقبال تابستان می رود و به همین منظور یازده برنامه جدید به جدول پخش شبکه اضافه شده است.

وی افزود: «شب سعید» با اجرای سعید بیابانکی، «مثبت صبا» با اجرای مسعود روشن پژوه، «ناصر باش» با اجرای ناصر محبی و «یخ در بهشت» با اجرای مهدی فرج اللهی، برنامه‌ های جدید شخصیت محور  رادیو صبا هستند و قرار است دو برنامه دیگر با همین ساختار به جدول پخش اضافه شود که اجرای این دو برنامه به ترتیب بر عهده حسین رفیعی و امیر مهدی ژوله خواهد بود.

 مسابقه‌ های جذاب رادیویی

افتخاری دیگر ساختار مورد توجه مخاطبان شبکه را گونه مسابقه دانست و گفت: مطابق نظرسنجی‌ها و بازخورد های مخاطبان، مسابقه گونه ای جذاب محسوب می‌شود، به همین دلیل در جدول پخش تابستانی این شبکه رادیویی اضافه شده است. مسابقه «بیست شو» با اجرای احمدرضا موسوی هر روز ساعت 18 و مسابقه «هفت چالک» نیز ساعت 21 به مدت 45 دقیقه با اجرای مهسا ایرانیان و سهیل غلامرضاپور تقدیم شنوندگان می‌شود، همچنین مسابقه ای بسیار جذاب برای زوج ها طراحی شده که در آن زوج هایی که بیش از ده سال از ازدواجشان می‌گذرد، شرکت می‌کنند. این مسابقه با نام «لیگ عشاق» روز های پنج شنبه ساعت 17 تقدیم شنوندگان خواهد شد و اجرای آن را ملیحه رشیدی و امیر عضد برعهده دارند.

 شهرفرنگ با کهکشانی از بازیگران طنز

 مدیر رادیو صبا با تاکید بر توجه به طنز و موسیقی، از راه اندازی برنامه ای با ساختار جنگ نمایشی که ترکیبی از قطعات طنز نمایشی به همراه موسیقی است، خبر داد و گفت: این برنامه با نام «شهر فرنگ» هر روز ساعت 9 به مدت 60 دقیقه روی آنتن می رود که البته روزهای پنج شنبه و جمعه مدت برنامه 120 دقیقه است. وی افزود: در برنامه «شهر فرنگ» با اجرای فریبا باقری، دوازده نفر از بهترین بازیگران رادیو از جمله کرامت رودساز، مهبد قناعت پیشه، سینا نیکوکار، نسرین زارع و ... شرکت دارند.

 زنده شدن خاطرات دهه شصت در «رادیو شصت»

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ های موسیقی محور از دیگر تمهیدات مورد توجه رادیو صبا است، تصریح کرد: به منظور تداوم حس نوستالژی شنوندگان، برنامه «رادیو شصت» راه اندازی شده است که به پخش آثار ادبی معاصر به همراه پخش موسیقی‌های خاطره انگیز دهه شصت و البته هفتاد می‌پردازد. این برنامه را می توانید هر روز ساعت 14 از رادیو صبا دنبال کنید.

 طنازان مجری می‌شوند

 افتخاری در ادامه به تشریح جزییات برنامه‌های شخصیت محور شبکه پرداخت و گفت: برای اجرای برنامه‌ های مبتنی بر شخصیت طنز، از خود طنازان بهره گرفته ایم. «ناصر باش» و «شب سعید» دو برنامه جدید شخصیت محور شبکه هستند که با اجرای دو طناز شناخته شده، سعید بیابانکی و ناصر محبی راهی آنتن صبا می‌شود.

برنامه «شب سعید» که با اجرای سعید بیابانکی، پنجشنبه شب ها ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه به سمع مخاطبان می رسد را می توان تورقی بر مطالب و اتقاقات طنز در طول یک هفته دانست، که در قالب داستانک طنز، ادبیات طنز و شعر طنز پخش می‌ شود.

«ناصر باش» عنوان دیگر برنامه شخصیت محور رادیوصباست که نام این برنامه برگرفته از ناصر هم به معنی شاد و پیروز و هم به مجری برنامه، ناصر محبی که مردم او را با برپاخند«قصه‌های من و بابام» در »خندوانه» می‌شناسند، اشاره دارد. این برنامه را می توانید با آیتم های «بیوگرافی طنز»، «خاطرات ناصر» و «ترانه‌ هایی با اجرای خود ناصر محبی»، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه بشنوید.

مدیر شبکه رادیویی صبا «یخ در بهشت» را برنامه ویژه تابستان اعلام کرد و دراین باره گفت: همان طور که از نام این  برنامه مشخص است، «یخ در بهشت» با حال و هوایی کاملا تابستانی از رادیو صبا شنیده می‌شود.

«یخ در بهشت» عنوان برنامه ای طنز محور با رویکرد پرداختن به خبر های دنیای طنز و طنزهای قدیمی و جدید، به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد است. مهدی فرج الهی نیز به عنوان گوینده و سردبیر در این برنامه حضور دارد که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنویم.

 روشن پژوه چراغ مثبت صبا را روشن کرد

 مسعود روشن پژوه نیز از چهره‌های شناخته شده است که به همراه شهرام نیکیار، روز های پنج شنبه و جمعه برنامه شاد و مفرح «مثبت صبا» را از ساعت 18:30 اجرا می‌کنند. در این برنامه علاوه بر گفت و گو با مهمانان ، اجرای زنده موسیقی هم تقدیم شنوندگان می‌شود.

 بازیگر هزار چهره

 افتخاری ضمن معرفی برنامه «دکتر صبا» که هر روز صبح از شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:15  پخش می‌شود، گفت: برنامه «دکتر صبا» محصول هنرمندی وحید کمالی زاده است که در برنامه بیش از ده نقش را بازی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی و گویندگی وحید کمالی زاده، با توصیه‌ های خود برای مخاطبان نسخه شادی و نشاط می‌ پیچد.

 کتاب نخوانید

 افنخاری در ادامه به توجه شبکه برای تولید برنامه‌ های با محور کتاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «صدویک راه برای کتاب نخواندن»  عنوان برنامه دیگر از رادیو صبا است. در تمام رسانه‌ ها برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه، تنها نام یک کتاب معرفی می‌ شود و توصیه به خواندن آن می‌ شود ، ولی ما در این برنامه با ۱۰۱ راه، مخاطب را با یک کتاب آشنا می‌کنیم، بدون اینکه از او بخواهیم آن را بخواند، مثلا از طریق پخش بخشی از فیلم که بر اساس یک کتاب تهیه شده ، پخش موسیقی و یا پخش بخش های از کتاب صوتی که تهیه می‌کنیم و ...

این برنامه را روزهای پنجشنبه و جمعه  به تهیه کنندگی مژگان فرزین از رادیو صبا پیگیری کنید.

 تحول در برنامه صبح صبا

 مدیر شبکه صبا اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ های شبکه برای رضایت مخاطبان، اصلاح ساختاری برخی برنامه‌ هاست، از جمله مهم ترین آنها برنامه «صبح صبا» است که برنامه ریزی برای تحول در این برنامه آغاز شده است.

 توجه به نمایش

 افتخاری با توجه به وجه سرگرم کننده نمایش رادیویی و توجه مخاطبان به این گونه از همکاری با اداره کل هنر های نمایشی خبر داد و گفت: «ساختمان بیست» عنوان نمایش سریالی بلندی است که با همکاری دوستانم در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید می‌شود و موضوعات اجتماعی را دستمایه طنز می‌کند. نویسنده این نمایش مجید حیدری است و کارگردانی آن برعهده رضا عمرانی خواهد بود که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از رادیو صبا پخش می‌شود.

 مسابقه استعدادیابی در راه است

 مدیر رادیو صبا از راه اندازی یک مسابقه استعدادیابی در زمینه برپاخند خبر داد و افزود: جزییات این مسابقه فعلا محرمانه است، اما فراخوان شرکت در مسابقه به زودی از رادیو صبا پخش خواهدشد.

امتیاز شما