امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه منتشر کرد:
نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه منتشر کرد:

منظومه معنایی معاد

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۰/۰۳/۲۴- ۱۴:۱۸
تعداد بازدید:228

«منظومه معنایی معاد»، در نشر دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  این اثر که به قلم فاطمه سلیمانی پور به رشته تحریر درآمده به همت اداره‌کل پژوهش های اسلامی رسانه به چاپ رسیده است. در بیان نخست این اثر می خوانیم:

معاد از ارکان اعتقادی دین اسلام است و بخش زیادی از متون این دین، به معاد و جهان پس از مرگ اختصاص دارد؛ زیرا اعتقاد به توحید و عدالت و قدرت خداوند فقط در سایه معاد کامل می­گردد؛ ایمان به معاد، به زندگی انسان، معنا و مفهوم می‌بخشد و زندگی را از پوچی و بیهودگی خارج می‌سازد و ایمان به جهان دیگر، ضامن اجرای قوانین الهی، ایثار و فداکاری و انگیزه مهم پرهیزکاری است.

معادباوری، روح دنیاپرستی و شهوات زودگذر را از دل آدمی می‌زداید و انسان را به انجام‌دادن کارهای خیر و خداپسندانه تشویق می‌کند. براین‌اساس ترویج معادباوری در نظام اسلامی، رسالت همه نهادهای فرهنگی است. دراین‌میان، رسانه­ها به‌دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارند، وظیفه بسیار سنگین­تری در مقایسه با دیگر نهادهای فرهنگی برعهده دارند.

متأسفانه در دنیای امروز، اکثر رسانه­ها در نشر فرهنگ مادی‌گری و ابتذال از یکدیگر سبقت می­‌گیرند و نفی جهان آخرت و معادباوری از پیش‌فرض­های تولیدات آن‌ها است.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از معدود رسانه‌هایی است که در زمینه نشر فرهنگ توحیدی و قرآنی و اهل‌بیت عصمت و طهارت:، پرچم‌دار رسانه‌های دینی و آرمان­گرا است.

به همین منظور، برای تحقق سیاست‌گذاری و برنامه‌سازی در موضوع معاد انسان و جهان، پژوهش حاضر در دستور کار اداره‌کل پژوهش­های اسلامی رسانه قرار گرفت و متن پیش رو، منظومه محتوایی و پشتیبانی تبیینی سند تدبیر «معاد انسان و جهان» است که برای بهره‌گیری مدیران و برنامه‌سازان، تحقیق و تنظیم شده است.

در این پژوهش، تلاش کرده‌ایم به موضوعات اصلی بپردازیم که بیشتر اندیشمندان دینی (با تمرکز بر نظرات امامین انقلاب) روی آن‌ها توافق دارند و از اشاره و تحلیل مسائل پراکنده، که طرح آن در افکار عمومی نفعی ندارد، بپرهیزیم. 

برنامه سازان برای دریافت متن این کتاب می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما به آدرس www.irc.ir مراجعه کنند.

امتیاز شما